شناسهٔ خبر: 22622833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

کشمش های جناحی و سیاسی بر روند فعالیت های فرهنگی تأثیر دارد

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه دعواهای جناحی و گروهی در زمان اوج به درون وزارتخانه ها راه پیدا می کنند، گفت: این نزاع ها و کشمش های جناحی بر روند آموزش و پرورش تأثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در یازدهمین نشست سالانه «آموزشی و ترویجی» دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که امروز30 آبان در هتل نماز برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حوزه آموزش، محتوای آن بر مبانی دینی و قرآن و سنت مورد قبول همگان است اما آن موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده است، روش ها در این حیطه است.

 وی با بیان اینکه اگر روش ها نتوانند محتوا را انتقال دهند ما به نتیجه نمی رسیم، گفت:  اگر بخواهیم به نتایج مطلوب برسیم باید روش های انتقالی در قالب هنر باشد و این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

حوزه های علمیه کمک کنند آموزش و پرورش انسان تراز اسلامی تحویل جامعه دهد

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه روش های آموزشی با روش های تربیتی متفاوت است، تصریح کرد:  حوزه های علمیه باید کمک کنند در خروجی های آموزش و پرورش انسان تراز اسلامی تحویل جامعه شود.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن این اهداف نیاز به علم های خاص با مهارت های ویژه است، تصریح کرد:  در همین راستا روش ها باید متناسب با ظرفیت ها و قابلیت ها مخاطب انتخاب شود.

روش های تحمیلی آموزش سازنده نیست

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه درادامه با تأکید بر ارایه روش های مستقیم و غیر مستقیم آموزشی گفت: یکی از مناسب ترین روش ها در مسیر آموزش، روش شوق آفرینی است که در این روش توجه مربی به نیازهای فکری متربی در رأس قرار دارد چرا که روش های تحمیلی سازنده نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین تقوی یکی دیگر از روش های آموزشی موثر را روش رفق و مدارا عنوان کرد و گفت: در این روش آسان گیری و تسهیل امور آموزشی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک جزیره مجزا نیست،اظهارکرد:  به همین دلیل بخشی از فعالیت های آموزش و پرورش باید ناظر به دستگاه های فرهنگی باشد چرا که رقبای این نهاد خوب عمل نمی کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان افزون بر حضور در مدرسه در مکان های دیگر جامعه هم حضور دارند که سبب انتقال فرهنگ عمومی می شود، گفت:  اگر عملکرد دیگر دستگاههای فرهنگی در بخش فرهنگ عمومی کار آمد نباشد تلاش آموزش و پرورش به جایی نمی رسد.

 وی در ادامه با اشاره به این مطلب که دعواهای جناحی و گروهی در زمان اوج به درون وزارتخانه ها راه پیدا می کنند، اظهارکرد: این نزاع ها و کشمش های جناحی بر روند آموزش و پرورش تأثیر گذار است./934/پ۲۰۱/ب۲

نظر شما