شناسهٔ خبر: 22621276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح کاهش آلودگی هوا باممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی +فیلم

اجرای طرح کاهش آلودگی هوا(LEZ) با ممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی از چهارم آذر در کلانشهر اصفهان اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز اصفهان؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: براساس طرح کاهش آلودگی هوا(LEZ) از تردد خودروهای با آلایندگی بالا و غیر استاندارد در محدوده زوج و فرد(رینگ اول ترافیک) جلوگیری می شود و دسترسی وسایل نقلیه به این مناطق براساس میزان انتشار آلایندگی شان است.
علیرضا صلواتی با بیان اینکه اطلاعات معاینه فنی کلانشهر اصفهان به سیستم یکپارچه سیمفا متصل شده است، گفت: زیرساخت ها و شرایط اجرایی این طرح با هماهنگی های ایجاد شده فراهم آمده و مراحل آزمایشی طرح پشت سر گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان بعد از تهران دومین شهر در اجرای این طرح است افزود: پلاک همه خودروهایی که وارد محدوده می‌شوند ، توسط دوربین خوانده و اطلاعات آن به سرور سیمفا ارسال و در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد ، توسط پلیس اعمال قانون می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: رانندگانی که قصد تردد در محدوده را دارند هر چه سریعتر معاینه فنی خودرو شخصی خود را دریافت کنند و هر بار اعمال قانون، جریمه 500 هزار ریالی را به دنبال خواهد داشت.
در حال حاضر 35 دوربین در 25 معبر در محدوده ی طرح زوج و فرد در محدوده خیابان های مسجدسید ، عبدالرزاق، هاتف، نشاط، چهارباغ خواجو ، کمال اسماعیل ، مطهری، دکتر بهشتی و کاشانی ، می توانند پلاک خودروهایی که بدون مجوز و یا خارج از روز تعیین شده در آن محدوده تردد می‌کنند را ثبت و جریمه کنند.

نظر شما