شناسهٔ خبر: 22619814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

۶ جلد کتاب در ارتباط با شهدای دانش آموز اصفهان رونمایی می‌شود

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ۶ جلد کتاب در ارتباط با شهدای دانش‌آموز اصفهان به زودی رونمایی می‌شود که امیدواریم این امر همزمان با برگزاری یادواره شهید زینب کمایی اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن قائدی‌ها پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری یادواره ملی شهید زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت سرآمد است و با وجود اینکه یک دهم جمعیت کشور را دارد یک ششم شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بحث مبارزه با نیروهای داعش و تکفیری و مبحث شهدای شاخص مدافع حرم شهدای شاخص از جمله شهید حججی نیز پیشرو است، افزود: بر این مبنا امسال زنگ آغاز سال تحصیلی در هنرستان شهدای فرهنگی شهرستان نجف آباد که محل تحصیل شهید حججی بوده است، به صدا درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در طول سال های گذشته با همکاری سپاه صاحب الزمان و در حوزه بسیج دانش آموزی فعالیت های خوبی انجام شده است، ابراز داشت: برگزاری یادواره ها و یادبود برای شهدا از جمله این فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک از ۶ جلد کتاب رونمایی می‌شود که در زمینه، شهدای دانش‌آموز با مدارسی است که بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب دفاع مقدس کرده اند، بیان داشت: امیدواریم این امر همزمان با برگزاری یادواره شهید زینب کمایی اتفاق بیفتد.

دبیرستان شهید منتظری در تعداد شهدای دانش آموز شاخص است

قائدی‌ها با اشاره به اینکه دبیرستان شهید محمد منتظری نجف آباد با ۲۳۴ شهید دانش آموز در میان این مدارس شاخص است، اضافه کرد: در کنار این مدرسه دبیرستان امام خمینی کاشان عبداللهی آران و بیدگل، دبیرستان تسلیمی یا شهید دستغیب ناحیه ۵ اصفهان، هنرستان ابوذر دبیرستان هاتف پنج مدرسه دیگری هستند که بیش از ۱۰۰ شهید دانش آموز دارند.

وی با اشاره به اینکه در طول چهار  سال گذشته برنامه های خوبی با هماهنگی بسیج دانش آموزی برگزار شده است، گفت: هر سال بسیج دانش آموزی کشور یک شهید را به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌کند که امسال شهید زینب کَمایی معرفی خواهد شد.

برگزاری یادواره شهید زینب کَمایی در گلستان شهدای اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: بر این اساس در هفتم آذرماه یادواره این شهیده در گلستان شهدای اصفهان از ساعت نه و نیم تا یازده و نیم برگزار می‌شود که از مسئولان آموزش پرورش در سطح از وزیر و معاونان و همچنین فرمانده بسیج مستضعفان کشور برای حضور  در این یادواره دعوت شده است.

وی با معرفی بخشی از زندگی و ویژگی‌های شاخص این شهیده دانش آموز ابراز داشت: شهید کمایی متولد هشتم خرداد ۴۶ و اهل خوزستان است که همراه با خانواده در ایام دفاع مقدس به اصفهان مهاجرت کردند.

قائدی‌ها با تاکید بر اینکه خانواده شهید کمایی در شاهین شهر ساکن و تحصیلات خود را در این شهر ادامه داده است، ابراز داشت: این شهید در فعالیت های مربوط به دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال داشته و از جمله دانش آموزان مذهبی و محجبه و فعال در مدرسه خود بوده است.

وی افزود: شهید زینب کمایی اقدام به تشکیل گروه‌هایی برای هدایت دانش آموزان در مدارس کرده و مانند یک معلم در میان دانش آموزان  فعالیت‌های شاخص مذهبی داشته است.

شهید کمایی در مباحث خودسازی و تسری ارزش های انقلابی اسلامی زبانزد بوده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شهید کمایی در مباحث خودسازی، دفاع از دین، انقلاب و تسری ارزش های انقلابی اسلامی در میان همسالان زبانزد بوده است، اظهار داشت: شهید دفتر خودسازی داشته و پیش از خواب اعمال خود را محاسبه می کرده است.

وی در ارتباط با نحوه شهادت کمایی نیز گفت: این شهیده بزرگوار در اول فروردین ۶۱ توسط منافقان ربوده شده و وی را با چادرش خفه کردند، پس از چند روز مفقود شدن پیکر وی یافت شده و همراه شهدای عملیات فتح المبین تشییع شده است.

قائدی‌ها با اشاره به برنامه‌های شاخص یادواره شهید کمایی بیان داشت: برنامه‌های متعددی از جمله اجرای سرود و دکلمه توسط دانش آموزان، سخنرانی مسئولان سپاه، بسیج و آموزش و پرورش و صحبت‌های خواهر شهید کمایی از برنامه های ویژه این یادواره است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری یادواره ملی شهید زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز، معرفی این شهید بزرگوار به جامعه دانش آموزان و جوانان است و اینکه نسل های بعدی انقلاب که از نزدیک انقلاب و دفاع قدس را درک نکردند با ویژگی‌های جوانان و نوجوانانی که در آن مقطع زمانی با تمام توان از دین، ناموس و وطن دفاع کردند بیشتر از گذشته آشنا شوند.

نظر شما