شناسهٔ خبر: 22619716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: عربستان نمی تواند شکست های منطقه ای اش را در لبنان جبران کند

بیروت-ایرنا-شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که تمام گزینه های عربستان سعودی در منطقه شکست خورده است و این کشور نمی تواند در لبنان این شکست ها را جبران کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، وی روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: منطقه ما در بحران به سر می برد. پشت تمامی بحران ها در عراق، سوریه، یمن و بحرین عربستان سعودی قرار دارد که در همپیمانی با آمریکا و اسرائیل است.
شیخ نعیم قاسم عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم تکفیری در منطقه متهم کرد و گفت: این کشور یمن را بمباران می کند همزمان حامی مالی گروه هایی است که منطقه را تخریب می کنند و خط تماس با اسرائیل را نیز برای از بین بردن مساله فلسطین باز کرده است.
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، عربستان علیه آن توطئه می کند گفت: اندکی پس از پیروزی انقلاب صدام حسین جنگ هشت ساله ای را به ایران تحمیل کرد که عربستان عراق را حمایت کردند تا نظام تازه ای که منتخب ملت ایران بود، ساقط شود.
معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به تحولات مرتبط با استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در ریاض گفت: عربستان خواست که لبنان باثبات و واحد را نابود کند چون اوامرش را اجرا نمی کرد؛ اما با تدبیر «میشل عون» رئیس جمهوری و همراهی رهبران ملی با او، این هدف نتیجه عکس داد و پروژه تجاوزکارانه سعودی علیه لبنان ناکام شد.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به فشارهای سعودی ها علیه حزب الله گفت: خواسته های سعودی ها قابل قبول نیست و حزب الله نماد مقاومت برای لبنان در مواجهه با اشغالگری اسرائیل و بخش جدایی ناپذیری از معادله قدرت در لبنان است.
وی با ابراز مخالفت از دخالت های عربی و غیرعربی در لبنان و طرح برخی خواسته ها تاکید کرد که گزینه های پیش روی دولت لبنان همه برگرفته از توافق گروه های سیاسی لبنانی است که با آزادی کامل انجام می شود.
سخنان معاون دبیرکل حزب الله لبنان در شرایطی است که روابط لبنان و عربستان سعودی طی هفته های اخیر در پی استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان متشنج شده است.
مقام های لبنانی از جمله میشل عون رئیس جمهوری و بسیاری از احزاب همچون حزب الله معتقدند که این استعفا با فشار عربستان سعودی بوده است.
دو روز پیش نیز اتحادیه عرب در بیانیه اش که بسیاری آن را تحت فشار سعودی ها دانستند، حزب الله را یک گروه تروریستی خواند.
عربستان سعودی بارها خواستار بیرون گذاشتن حزب الله از پروسه تشکیل دولت در لبنان شده است.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما