شناسهٔ خبر: 22617481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سایت مرکزی کامپیوتر دانشگاه یاسوج افتتاح شد + تصاویر

سایت مرکزی کامپیوتر دانشگاه یاسوج در آیینی باحضور رئیس، معاونین و جمعی از مسئولان این دانشگاه سایت کامپیوتر خوارزمی در محل کتابخانه بهمن بیگی این دانشگاه به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  صبح زاگرس مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه یاسوج امروز در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه فضای فیزیکی این سایت قبلا کاربری خاصی نداشت و در زمره فضاهای بلا استفاده محسوب می شد،گفت: اکنون با تلاش دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه این فضا به مجموعه فضاهای مفید دانشگاه اضافه شده است.

 علی اکبر نیکوکار تصریح کرد: مساحت 400 متر مربع با ظرفیتی افزون بر 250 کامپیوتر و همچنین فضای تفکیک شده خواهران و برادران از جمله ویژگیها و مشخصات این سایت است.

وی افزود: 150 دستگاه فعال در این سایت وجود دارد که در آینده نزدیک 100 دستگاه کامپیوتر دیگر نیز اضافه خواهد شد.

نیکوکار تاکید کرد: این سایت که در واقع سایت مرکزی دانشگاه محسوب می شود ،مختص دانشجویان کارشناسی است و سایت های موجود در دانشکده ها صرفا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد.

مدیرفناوری اطلاعات دانشگاه همچنین از توسعه مرکز محاسبات سریع دانشگاه خبر داد و گفت: توسعه این مرکز  با اعتباری افزون بر 250 میلیون تومان، دانشگاه یاسوج را در ردیف دانشگاه های برتر در حوزه محاسبات سریع و پردازش های سنگین و موازی قرار خواهد داد.

نیکوکار اضافه کرد: این مرکز هم اکنون با داشتن پنج node و صد وبیست هسته پردازش در حال فعالیت است که در طرح توسعه جدید تعداد node به عدد 9 و تعداد هسته به عدد 224 ارتقا یافته است

نیکوکار در پایان افزود: با افزایش ارتباط بین  node  ها بدون شک دانشگاه یاسوج در این حوزه شاخص خواهد شد.

 
 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما