شناسهٔ خبر: 22617427 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح اشتغال فراگیر/سهم استان تهران ۳ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان است

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ بهره ۱۸ درصد برای اجرای طرح اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: سهم استان تهران از این میزان ۳ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، دکتر محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران امروز در نخستین نشست تخصصی تدوین و نحوه برنامه اشتغال فراگیر (منطقه 2 کشور) گفت: جلسه امروز با حضور تعدادی از نمایندگان استان های مرکزی (البرز، قم، مرکزی، تهران) در خصوص طرح تکاپو یا طرح اشتغال فراگیر برگزار شد.

 

وی بیان کرد: دولت حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات نسبتا ارزان قیمت با نرخ بهره 18 درصد و تخصیص سود 2 تا 4 درصد برای توسعه پایدار در حوزه های شهری و روستایی در نظر گرفته است.

 

امامی امین تصریح کرد: سهم استان تهران از این 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات سه هزار و 185 میلیارد تومان است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اظهار کرد: تلاش داریم تا در این جلسات به یک نقطه نظر مشترک دست یابیم که هم اشکالات طرح را بررسی کنیم و هم اینکه این طرح ها به عنوان یک طرح مسکن برای توسعه اشتغال پایدار کمک می کند.

 

وی در ادامه افزود: همچنین در جلسه امروز سعی کردیم به موانعی که در مسیر توسعه اشتغال پایدار وجود دارد با یک اشتراک نظر نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

 

امامی امین بیان کرد: روستاهای ما از قدیم تولیدکننده بودند اما آنچه که امروز شاهد آنیم این است که فرهنگ تولید جای خود را به فرهنگ مصرف داده است و این آفات اشتغال در تمام دنیا از جمله ایران است لذا باید تلاش کنیم فرهنگ تولید را جایگزین فرهنگ مصرف گرایی در روستاها کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه نگاه ما باید تولیدمحور باشد، تصریح کرد: در گذشته در روستاها نشانه ها و شاخص هایی از تولید دیده می شد اما اکنون انواع و اقسام سوپرمارکت ها در روستاها وجود دارد و تولیدات پروتئینی بسیاری از برندهای معروف مصرف می شود لذا ما باید تلاش کنیم ضمن توجه به اصول توسعه پایدار ظرفیت های بالقوه درون روستاها را نیز احیا کنیم که این خود کمک بسزایی در جهت کاهش نرخ بیکاری در استان تهران است.

 

امامی امین با بیان اینکه تسهیلات موجود برای عموم در نظر گرفته شده است، افزود: به جز برخی مشاغل که در دایره این قانون نمی گنجد ولی عموم مشاغل در صورتی که چهارچوب های طرح را رعایت کنند مشمول این طرح می شوند.

 

وی گفت: اجرای طرح اشتغال فراگیر آغاز شده است، اداره کل امور اجتماعی استان نیز چند ماهی است که در حال پیگیری آن می باشد و قراردادهای خوبی هم با بخش های مختلف منعقد شده است.

 

 

نظر شما