شناسهٔ خبر: 22616195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۵۰ مدرسه سرپل ذهاب تخریب شده است/ تدارک کتاب و لوازم التحریر برای دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش، گفت: ۵۰ مدرسه با ۴۲۰ کلاس درس در شهرستان سرپل ذهاب غیرقابل استفاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، سه شنبه(۳۰ آبان) برای دیدار با فرهنگیان و دانش آموزان مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه سفر کرده و بلافاصله عازم شهرستان سرپل ذهاب شد.

 

وزیر آموزش و پرورش، در نشست ستاد مدیریت بحران که به ریاست استاندار کرمانشاه در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، به ارائه گزارشی از میزان خسارت وارده به مدارس این شهرستان پرداخت و گفت: ۵۰ مدرسه با ۴۲۰ کلاس درس در شهرستان سرپل ذهاب دیگر قابل استفاده نیست.

 

وی افزود: از سرگیری فعالیت مدارس و درس و تحصیل دانش آموزان، سرزندگی و نشاط را به جامعه بر می گرداند و با مشغول شدن کودکان و نوجوان به تحصیل قدری از این فضای غمبار دور می شوند.

 

بطحایی، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز همچون گذشته در این عرصه نیز وارد عمل شده اند که امیداوریم با همکاری و مشارکت آن ها بتوانیم ۵۰ مدرسه تخریب شده در این شهرستان را بازسازی کنیم.
 

وی از اعلام آمادگی بنیاد برکت برای بازسازی مدارس خبر داد و گفت: کتاب و لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان مناطق زلزله زده تدارک دیده شده است.



وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: آسیب‌های روحی و روانی به دانش آموزان در جریان زلزله وارد شده است که با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روحیه دانش آموزان را بازسازی خواهیم نمود.

 

وی با تأکید بر اینکه محیط مدارس باید برای بهسازی و ارائه خدمت به سرعت تخلیه شون، عنوان کرد: خبرهایی که به ما می‌رسد حاکی از تلاش های بی وقفه مسئولین و‌ مدیران ملی و استانی است و بروز این اتفاقات نشان می دهد که همبستگی مردم ما چنین شرایطی چقدر محکم و غیرقابل گسستن است.

 

نظر شما