شناسهٔ خبر: 22615643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

در میان زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

عزاداری زلزله‌زدگان با شعرخوانی رهبری

وقتی رهبر انقلاب در لابه‌لای چادرهای مردم و میان ویرانی و خرابی‌ها حرکت می‌کردند اصلا به ذهن مردم هم خطور نمی‌کرد که این روحانی، مقام معظم رهبری باشد چون اصلا باور نمی‌کردند که رهبری در میان آنها حاضر شود ولی وقتی که متوجه می‌شدند بسیار هیجان‌زده و خوشحالی در میان مردم ایجاد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، احمد علیرضابیگی استاندار وقت آذربایجان‌شرقی نوشت:

هفته اول وقوع زلزله در اتاق کارم بودم که آقای وحید حقانیان با من تماس گرفتند و گفتند که برادری بیرون از دفتر شما نشسته و می‌خواهد شما را ببیند. او را صدا کردم و بعد متوجه شدم که ایشان مسئول حفاظتی مقام معظم رهبری هستند و بیان کردند که مقام معظم رهبری فردا ساعت هفت صبح به اینجا (تبریز) می‌آیند و بعد جزئیات برنامه سفر را با من در میان گذاشتند و از من خواستند که حتی وزیر کشور نیز از این موضوع مطلع نشوند و ساعت هفت صبح در فرودگاه تبریز منتظر ایشان باشم و هیچ‌گونه تشریفاتی هم در کار نباشد و فقط خواستند که همراه با آیت‌ا... مجتهدی‌شبستری، امام‌جمعه تبریز به فرودگاه بروم.

صبح زود به همراه آیت‌ا... شبستری به فرودگاه رفتیم و هواپیمای حامل رهبر معظم انقلاب ساعت هفت صبح در فرودگاه تبریز به زمین نشست. از فرودگاه با همراهی حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به مناطق زلزله‌زده حرکت کردیم، بدون اینکه حتی یک اتومبیل پلیس برای اسکورت همراه ما باشد، تعداد خودروهای ما چهار دستگاه بود که به مناطق زلزله‌زده حرکت کردیم. در اثنای حرکت، رادیوی خودرو روشن بود و اخباری را درخصوص زلزله و کمک‌های مردمی بیان می‌کرد.

رئیس هلال‌احمر تبریز در مصاحبه رادیویی بیان کرد که مردم دیگر برای کمک به مناطق زلزله‌زده اقلام غذایی نفرستند زیرا کمک‌های مردمی و پشتیبانی مردم زیاد و مناسب بوده و دیگر نیازی به ارزاق نیست، بلکه کمک‌های خود را به‌صورت نقدی به این منطقه بفرستند. رهبر معظم انقلاب همان لحظه فرمودند که بگویید که این حرف را دیگر تکرار نکنند و اصلاح کنند و به هیچ‌عنوان از مردم برای بیت‌المال اظهار استغنا نکنید. بگذارید مردم هرچه تشخیص می‌دهند که می‌توانند کمکی داشته باشند، به همان روش کمک کنند. همین که بیان کنید پول بفرستند برای مردم جای سوال خواهد بود. ضمن اینکه اگر پول واریز کنند شما باید با صرف انرژی و وقت آن را به کالایی که مورد نیاز می‌دانید تبدیل کنید. بهتر است آن کالای مورد نیاز را نام ببرید و از مردم بخواهید آن کالا را برای کمک بفرستند و در اختیار شما قرار دهند. ما هم به همان ترتیبی که ایشان خواستند، عمل کردیم.

در مناطق زلزله‌زده که رفت و آمد‌ها زیاد بود به هیچ‌عنوان وجود چهار دستگاه اتومبیل لندکروز احساس نمی‌شد که چیز غریبی باشد و غیرعادی نبود به‌طوری که وقتی ایشان در لابه‌لای چادرهای مردم و میان ویرانی و خرابی‌ها حرکت می‌کردند اصلا به ذهن مردم هم خطور نمی‌کرد که این روحانی، مقام معظم رهبری باشد چون اصلا باور نمی‌کردند که رهبری در میان آنها حاضر شود ولی وقتی که متوجه می‌شدند بسیار هیجان‌زده و خوشحالی در میان مردم ایجاد شد. در روستاهای سرند، باجه‌باج، زغن‌آباد، کوویچ و اورنگ سخنرانی خیلی مبسوطی را انجام دادند و خصوصا شعری که از شهریار خواندند و مردم با شعر مقام معظم رهبری گریه کردند. هنوز هم خاطره آن سفر برای بنده و کسانی که همراه بودند و مردم آن منطقه زلزله‌زده که حضور مقام معظم رهبری را درک کردند، از آن به‌عنوان دیداری به‌یادماندنی و حادثه‌ای بزرگ مانده و بسیار باارزش است. پس از حضور رهبر معظم انقلاب روح جدیدی به منطقه مصیبت‌زده دمیده شد و همان‌طور که آقا فرمودند که این حادثه باید تبدیل به فرصتی برای جهش و توسعه منطقه باشد، به همان شکل هم شد و بیان حکیمانه ایشان تحقق یافت.

جلسه‌ای بعد از بازدید به‌عنوان جلسه ستاد بحران با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در این جلسه رضایت خود را نسبت به کارهای انجام‌شده بیان کردند و فرمودند آنچه اتفاق افتاده نسبت به دوره قبل از انقلاب و به‌هنگام زلزله منجیل مطلوب بوده و باارزش است و این سخن ایشان خستگی آن چند روز کار سخت در منطقه را از تن ما بیرون آورد، زیرا حدود یک‌هفته بود که نخوابیده بودیم ولی سخنان آقا خستگی را از ما دور کرد.

نظر شما