شناسهٔ خبر: 22615207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم:

راه اندازی ۷۴واحد صنعتی با بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در قشم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی ۷۴ واحد صنعتی در این جزیره با سرمایه بیش از ۳ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی طی سه سال و نیم گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی ۷۴ واحد صنعتی در این جزیره با سرمایه بیش از ۳ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی طی سه سال و نیم گذشته خبر داد .

جهانگیر مجیدی بیان داشت: این تعداد واحد صنعتی از سال ۱۳۹۳ تاکنون در دو شهرک صنعتی تولا و فجر و دیرگ نقاط جزیره به بهره برداری رسیده است .

وی افزود: هم اینک ۱۷۱ شرکت در این دو شهرک با نیروی کار معادل چهار هزار و ۶۲ نفر مشغول تولید هستند و تا دهه مبارک فجر امسال تعداد آنها به ۱۸۰ شرکت فعال افزایش می یابد .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه در کنار ۱۷۱ واحد صنعتی سبک و نیمه سنگین در شهرک های تولا و فجر، فعالیت های عظیم حوزه نفت، گاز و انرژی در کنار فعالیت های شیلاتی، شناورسازی و تولید آب و برق و انرژی های پاک در این منطقه هم نشان از حرکت شتابان سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد .

مجیدی گفت: محصولات تولیدی ۲۱ شرکت صنعتی قشم به ۱۲ کشور جهان صادر می شود و ارزش صادرات صنعتی این منطقه در شش ماهه اول سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقمی معادل ۲۲ میلیون و ۲۸ هزار دلار با ۲۴ درصد رشد همراه شده است .

فرانسه، ایتالیا، روسیه، چین، کویت، ویتنام، هند، امارات، عمان، عراق، سومالی و موزامبیک کشورهایی هستند که به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، محصولات تولیدی این منطقه همچون میگو، ماهی تازه، سیمان، پوشاک، شمش سرب، لوله های پلی اتیلن، پنجره و درب UPVC ، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار و موارد دیگر را خریداری می کنند .

مجیدی، مواد اولیه تولید و ماشین آلات را جدای از سیاست سخت گیرانه در روال دیوانسالاری وارادت برشمرد و افزود: در شش ماهه اول امسال ۱۸ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار مواد اولیه برای فعالان صنعتی قشم از کشورهای مختلف وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱۶ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار، ۱۴ درصد رشد داشته است .

مجیدی از آب به عنوان ارزشمند ترین نیاز صنعت نام برد و افزود : خوشبختانه قشم از این لحاظ محصور در دریای آزاد است که با استفاده از سیستم های شیرین کننده علاوه بر تامین نیاز آشامیدنی و صنعتی این جزیره، می توان از آب با خلوص پائین تر در شکوفا کردن بخش کشاورزی چند استان همجوار هرمزگان نیز استفاده کرد .

او اظهارامیدواری کرد که با توسعه جاده های مناسب، بنادر، تولید برق و ایجاد پل خلیج فارس در کنار ظرفیت های عظیم نفت، گاز و آب شاهد شکوفایی هرچه بیشتر قشم به عنوان یک منطقه استراتژیک و صنعتی ایران باشیم .

نظر شما