شناسهٔ خبر: 22606488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
تسلیت به مردم زلزله‌زده غرب کشور
ما خوانندگان و هواداران روزنامه اطلاعات به مردم عزیز زلزله‌زده غرب کشور تسلیت می‌گوییم. درست است که از نظر جغرافیایی در غرب ایران زندگی می‌کنید، ولی به‌لحاظ احساسی و عاطفی در قلب همه ایرانیان جای دارید. ما را در غم خود شریک بدانید، امیدوارم همیشه تن‌تان سالم باشد و افرادی که آسیب دیده‌اند، روز به روز بهبودی کامل را به دست آورند و آنانی که از دنیا رفته‌اند هم، روحشان شاد باشد و با امام‌حسین‌(ع) محشور شوند.
محمود کریمی

از آن عاقبت عبرت بگیریم
آقای احمدی‌نژاد با کمک دادستان وقت نشریات منتقد را توقیف می‌کرد، چرا که تحمل انتقاد را نداشت. او حتی برای خود و کابینه‌اش خطوط قرمز تعریف کرده بود. توصیه من به مسئولان این است که عاقبت آن را در نظر بگیرند و تحمل خود را نسبت به انتقاد بالا ببرند و در نقد‌ها تأمل کنند، چرا که توجه به نظرات منتقدین و کارشناسان، راهگشا خواهد بود.
اکبر عابدی

آمریکا قابل اعتماد نیست
با توجه به یادداشت‌ آقای سید مسعود رضوی خواستم بگویم با تمام احترامی که برای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قائل هستم، ولی بعد از چهل سال برای من ثابت شده است که آمریکا هرگز اهل مماشات نیست و محال است که با جمهوری‌اسلامی کنار بیاید. ما جنگ‌افروز نیستیم، ولی باید با قاطعیت از منافعمان دفاع کنیم و رهبر معظم انقلاب به درستی گفته‌‌اند که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست.
یک هموطن

بعد از استعفای رئیس سازمان بازنشستگی…
در خبرها خواندم که رئیس سازمان بازنشستگی کشوری استعفا کرده است. خواستم بگویم وقتی این سازمان رئیس‌ داشت حقوق ما بازنشستگان با تأخیر پرداخت می‌شد، حالا که با سرپرست اداره می‌شود خدا می‌داند که این تأخیرها چه خواهند شد؟ می‌ترسیم تأخیرها از روز و هفته تجاوز کند.
بازنشسته نگران

روز آشتی‌‌کنان
پیشنهاد می‌کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری صدا و سیما یک روز از سال را به‌عنوان روز «آشتی‌کنان» نامگذاری کنند تا در این روز هر جا میان دو خانواده، دو طایفه و اهالی دو رستا و شهر کینه و اختلافی وجود داشت، زدوده شود و ریش‌سفیدان برای آشتی‌کنان پادرمیانی کنند. دین اسلام دین صلح و برادری و برابری و مهربانی است و ما باید همواره از این اصول پیروی کنیم.
م ـ محمدی از ساری

ما مردان خادم به میهن را فراموش نمی‌کنیم
اگر مکانی به نام دکتر مصدق نامگذاری شود یا نشود، ما خدمات و شایستگی‌های این مرد بزرگ تاریخ معاصر را سینه به سینه و نسل به نسل به فرزندانمان منتقل خواهیم کرد.
تلفن به خط ارتباطی

تجمع سهامداران معترض، زیبنده نظام اسلامی نیست
اعتراض عده‌ای از سهامداران کیش در روزنامه اطلاعات منتشر شده بود. از مسئولان تقاضا می‌کنم پیش از شروع اعتراضات و تجمع سهامداران مرتب از افرادی که برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده‌‌اند، گزارش پیشرفت کارشان را خواستار شوند، چون تجمع سهامداران و اعتراضات آنان، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
تلفن به خط ارتباطی

اعتراض شهروندان به تبلیغات روی شیشه اتوبوس‌ها
تبلیغات روی شیشه اتوبوس‌های شرکت واحد، جلو دید مسافران را می‌گیرد. از مسئولان تقاضا می‌کنم این تبلیغات را از شیشه‌‌ها پاک کنند. این نظر اکثریت مردم تهران است.
شهروندی از تهران

حقوق‌ها درصدی اضافه نشود
حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت را ۱۰ درصد اضافه می‌کنند، این در حالی است که بسیاری حقوق یک تا ‌ دو میلیون تومان دارند و عده‌ای ۵ و حتی ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرند! وقتی افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد باشد کسی که‌ یک میلیون حقوق می‌گیرد نهایتاً ۱۰۰ هزار تومان اضافه می‌گیرد ولی کسی که ۵ میلیون حقوق دارد ۵۰۰ هزار تومان به حقوقش اضافه می‌شود! آیا این انصاف است؟ چرا مبلغ مشخصی برای افزایش حقوق در نظر نمی‌گیرند؟‌
یک هموطن

درخواست از وزیر بهداشت و درمان
در احکام حقوقی کارمندان وزارت بهداشت و درمان ۳۵ درصد فوق‌العاده ویژه وجود دارد ولی برخلاف قانون این فوق‌العاده در حقوق‌های ما کارمندان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست. در واقع حقوق کارمندان وزارت بهداشت و درمان یک سوم از حقوق کارمندان همتراز در علوم پزشکی بیشتر است. از وزیر محترم بهداشت می‌خواهیم اگر این تبعیض واقعیت دارد، آن را برطرف کنند.
شهروندی از تهران

هدردادن آب در گنبد کاووس
در شهرستان گنبد‌کاووس استان گلستان سطح آب بالا است و مراکز تجاری که از یک یا دو طبقه زیرهمکف ساخته می‌شوند باید آبشان تخلیه شود و گاهی این تخلیه یک تا دو سال انجام و آب در خیابان و کنار جدول‌ها‌‌‌ رها می‌شود. علاوه بر آن همه‌روزه خیابان‌های شهر با آب شستشو می‌شوند! آیا در این خشکسالی و بحران کمبود آب این کارها درست و کارشناسانه است؟
شهروندی از گنبد‌کاووس

پیشنهادی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها
آتش‌سوزی در چاه‌های نفت و پالایشگاه‌های کشور زیاد و از حالت حوادث معمول خارج شده‌ و در جنگل‌ها هم متاسفانه آتش‌سوزی‌ها زیاد شده‌ است. پیشنهاد می‌کنم به‌جای فرستادن انسان به فضا هلی‌کوپترها و هواپیماهای مجهز آتش‌نشانی خریداری کنند تا سرمایه‌های کشور به سادگی طعمه حریق نشود.
شهروندی از تهران

گرانی عجیب در فرودگاه مهرآباد تهران
برای نگهداری دو ساک در قسمت امانات برای مدت حدود ۶ ساعت در پایانه ۴ فرودگاه مهرآباد ۱۵ هزار تومان از من دریافت کردند! واقعاً آیا گرفتن این مقدار پول برای ۲ عدد ساک در این زمان کوتاه انصاف است؟ گرانی از همین مبادی دولتی به سایر کالاها تسری پیدا می‌کند.
شهروندی از تهران

وضعیت نامناسب سینماهای رشت
سالن‌های سینما در رشت وضعیت مناسبی ندارند بسیاری از صندلی‌ها شکسته و غیر قابل استفاده هستند مسئول رسیدگی به این سالن‌های سینمایی کدام سازمان و اداره دولتی است؟ چرا به سینما‌داران این شهر کمک نمی‌کنند؟
شهروندی از رشت

آتیه‌سازان حافظ به مشکلات بازنشستگان پاسخ دهد
بازنشسته کشوری هستم. بیمه آتیه‌سازان حافظ به بازنشستگان پاسخ دهد که چرا هزینه ویزیت پزشکان و دارو را به کارکنان شاغل می‌پردازد، ولی به بازنشستگان نمی‌پردازد. در این زمینه بازنشستگان کشوری اولویت دارند یا کارکنان شاغل؟
علیزاده از تبریز

تشکر از کارکنان خدمات پس از فروش
از تکریم ارباب‌رجوع و خوش‌رفتاری مدیر و کارکنان محترم خدمات پس از فروش شرکت ایران رادیاتور تشکر و قدردانی می‌کنم.
جواد پرند ـ دبیر بازنشسته فنی و حرفه‌ای

نظر شما