شناسهٔ خبر: 22604615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی:

سپاه جوادالائمه مأمور بازسازی روستای زلزله زده «شیخ صَله» در غرب کشور

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی اظهارداشت: عملیات بازسازی روستای «شیخ صَله» از توابع شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه با بیش از ۵۰۰ خانوار در نقطه صفر مرزی به سپاه جوادالائمه خراسان شمالی واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار سید‌حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی امروز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارآمدی بسیج قابل انکار نیست و در هر صحنه ای که ضرورت اقتضاء کند، بسیج به میدان می آید، نمونه بارز این موضوع را حضور بسیج در مناطق زلزله زده غرب کشور عنوان کرد و افزود: امروز بیش از سه چهارم مناطق تخریب شده غرب کشور با حضور بسیجیان در حال ساماندهی و آبادانی مجدد است.

 

وی با اشاره به تخریب بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی به واگذاری طرح بازسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی به بسیج و سپاه اشاره کرد و افزود: این کار مهم به واسطه توانمندی و اخلاص بسیجیان و آمادگی آنان که همیشه برای خدمت به مردم در صحنه های مختلف حضور دارند، محول شده است.

 

سردار مرتضوی بیان کرد: عملیات بازسازی روستای «شیخ صَله» از توابع شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه با بیش از ۵۰۰ خانوار در نقطه صفر مرزی به سپاه جوادالائمه خراسان شمالی واگذار شده است.

 

 فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۰۰ واحد مسکونی این روستا ۱۰۰ درصد تخریب شده است، اظهارداشت: به زودی بسیجیان استان در قالب گروه های جهادی و کاروان های کمک رسانی عازم این منطقه خواهند شد.

 

وی بسیج را مظهر مردم سالاری دینی دانست و با بیان اینکه روز به روز بر کمیت و کیفیت نیروهای مخلص بسیجی و توانمندی های آنان افزوده می شود، ادامه داد: بسیج نماد مردم دوستی و مردم نوازی است و در همه عرصه ها که کمک به مردم انتظار می رود، اولین کسانی که حضور می یابند، بسیجیان هستند.

 

سردار مرتضوی با اشاره به برنامه های سپاه برای مقابله با آسیب های اجتماعی در قالب قرارگاه جوادالائمه، از شناسایی ۱۶ منطقه آسیب پذیر خبر داد و گفت: در هفت منطقه از این مناطق ورود یافته ایم و اقدامات بسیج در راستای کاهش آسیب های اجتماعی این مناطق، اجرایی شده است.

 

وی در ادامه با تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بسیج که از ۲۹ آبان ماه آغاز می شود و تا پنجم آذرماه ادامه دارد، از اجرای هزار برنامه در قالب ۷۵ عنوان خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب روز شمار هفته بسیج در همه شهرستان های استان اجرایی می شود.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی، برپایی هفت نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و افتتاح ۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، بهره برداری از ۱۵۰ طرح محرومیت زدایی بسیج با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از جمله احداث و تکمیل ۱۸ مسجد، لایروبی قنوات و احداث خانه های عالم در شهرستان ها به ویژه مناطق زلزله زده استان را از جمله برنامه ها معرفی کرد.

 

وی، برگزاری مسابقات با محوریت فضای مجازی بسیج و نشست شبکه های روشنگری با موضوع اعتلای فرهنگی و اجتماعی، همایش هزارنفری جهادگران و دانشجویان بسیجی با عنوان «انقلابیون جوان» در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، برگزاری همایش «تبیین گفتمان مقاومت و بسیجیان جهان اسلام» و تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان «شکوه مقاومت» را به دیگر برنامه های قابل اجرا در هفته بزرگداشت بسیج افزود.

 

سردار مرتضوی همچنین از آغاز اجرای طرح «گشت محله محور» با نام «حماسه خدمت و امنیت» خبر داد و اظهارداشت: با هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی قرار است ظرفیت بسیجیان در خدمت به برقراری امنیت برای مردم قرار بگیرد.

 

وی در پایان از عضویت و فعالیت ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب اقشار مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی خبر داد.

 

 

نظر شما