شناسهٔ خبر: 22604532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشدار الموت غربی:

ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری الموت غربی را شکوفا می‌کنیم

قزوین- بخشدار الموت غربی گفت: با شکوفایی ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به راه‌های روستایی می‌توانیم گام ارزشمندی در مسیر رونق اقتصادی منطقه الموت غربی برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رحمتی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی گفت: الموت غربی با ظرفیت های غنی کشاورزی، گردشکری و طبیعت چشم نماز می تواند در صورت شکوفایی به تحول در اقتصاد منطقه منجر شود.

وی افزود: در ۱۵ روستای منطقه بیش از ۸۵  درصد زغال اخته کشور تولید می شود و در تولید گیلاس رتبه سوم و فندق رتبه دوم کشور هستیم.

رحمتی تصریح کرد: در هفت روستای منطقه گیاه گل گاو زبان تولید می شود و در تولید خرمالو، بیدمشک هم جایگاه خاصی داریم که با حمایت از صنایع دستی مانند گلیم بافی، سبدبافی، قالی و جاجیم بافی هم می توانیم اشتغالزایی خوبی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: آب و هوای مدیترانه ایف طبیعت زیبا و قلاع تاریخی و چشمه های پر اب منطقه از ظرفیت های الموت غربی است که امیدواریم با کمک استاندار و مسئولان بتوانیم با شکوفایی آنها به تحول منطقه کمک کنیم.

بخشدار الموت غربی یادآورشد: بخش الموت غربی با ۲۱  هزار نفر جمعیت تنها یک هزار نفر جمعیت شهری دارد و ۲۰  هزار نفز جمعیت در روستا سوکنت دارند و از ۱۰۱  روستا تعداد ۸۴ روستا دارای شورا و ۵۸ روستا دارای دهیاری است که ۱۸  روستا واجد شرایط دهیاری است.

وی افزود: در انتخابات این دوره ۱۹ هزار نفر شرکت کردند و ۴۷۲  نفر در شوراها ثبت نام کردتد که رکورد را شکستیم ومشارکت ۶۲  درصدی مردم بیانگر همراهی با دولت و نظام است.

رحمتی تصریح کرد: در بخش گردشگری مرمت امامزاده ها و اماکن مقدس، مرمت آتشگاه سنگی، ثبت هشت درخت کهنسال در فهرست آثار ملی صورت گرفته که با این اقدامات توانسته ایم در معرفی ظرفیت های منطقه موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: مطالعه آبیاری مدرن در۴۹۱ هکتار ازاراضی و تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و با تشکیل شرکت تعاونی در بخش گامهای خوبی برداشته شده است.

رحمتی اضافه کرد: گازرسانی به شهر رازمیان و ۹ روستا با ۷۷  میلیارد تومان، نصب ۱۸ کیلومتر گاردریل در جاده ها، روکش آسفالت ۶۰ روستا از دیگر کارهای انجام شده است.

وی اظهارداشت: نصب ۴۰۰ دستگاه جایگاه مکانیره زباله، دو دستگاه ماشین جمع آوری زباله و جمع اوری زباله ۵۰ روستا با پوشش ۸۰ درصدی از اقدامات انجام شده است.

رحمتی گفت: اجرای ۵۲ طرح با ۱۱ میلیارد و۶۰۰  میلیون ریال و پیگیری ایحاد اقامتگاه بوم گردی برای رونق گردشگری از کارهای مهم انجام شده در مسیر عمران و آبادانی الموت غربی است.

بخشدار الموت غربی روکش آسفالت راههای روستایی، حل مشکل حریم بلوار شهر رازمیان، راه اندازی درمانگاه شبانه روزی در مرکز بخش، ساخت زمین چمن مصنوعی و تکمیل سالن ورزشی نیمه تمام بخش، تسریع در تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرین مهر، را از دیگر مشکلات این بخش دانست و خواستار حل آنها از سوی استاندار قزوین شد.

نظر شما