شناسهٔ خبر: 22604305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرهنگ تفکر پیشرو بسیج در رسیدن به قالب مسجد طراز اسلامی جایگاه ویژه ای دارد

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان کرج گفت: فرهنگ تفکر پیشرو بسیج در رسیدن به قالب مسجد طراز اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، کوه نور عظمیه کرج آرامگاه چند تن از شهدای گمنام است، همچنین تفرجگاهی برای دوستداران طبیعت که فارغ از روزمرگی ها در مسیر کوهپایه های البرز مسافتی را طی کنند.

 

با این وصف، نشست خبری سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی، فرمانده ناحیه سپاه شهرستان کرج در کافه صالحین که در ابتدای مسیر کوهستانی عظمیه واقع شده است، فرصتی را فراهم آورد تا با یکی از فعالیت ها و اقدامات فرهنگی سازمان بسیج شهرستان کرج در راستای ایجاد موقعیت مکانی مناسب برای جوانان و نوجوانان آشنا شویم.

 

سرهنگ خورشیدی در این نشست که با هدف تشریح برنامه های هفته بسیج در شهرستان کرج تشکیل شده بود از قالب مسجد طراز اسلامی سخن گفت و نقش تمامی ارگان ها را در آن مهم و ضروری دانست.

 

معرفی « بسیج » به عنوان یک فرهنگ پیشرو از دیگر سرفصل های سخنان این مسئول بود که طی آن مطرح کرد: باید این توان به وجود آید که «بسیج» را به عنوان یک فرهنگ پیشرو معرفی کنیم و هر جا با مانعی رو به رو شدیم از تفکر بسیج استفاده کنیم چرا که انقلابی گری توأم با تفکر بسیج است.

 

پاتوق آزاد اندیشی کافه صالحین در کوه نور الشهداء کرج به عنوان یکی از جایگاه های تعریف شده با ساز و کار بسیج مورد اشاره سرهنگ خورشید قرار گرفت و طی آن توضیح داد: این مکان برای نوجوان و جوانان با ساختار بسیج فرصتی برای مطالعه، استراحت و هم اندیشی است.

 

وی در ادامه در خصوص فرهنگ پیشرو بسیج بیان کرد: فرهنگ پیشرو بسیج با کنار نهادن درآمدزایی سعی و اهتمام ویژه ای در بحث های فرهنگی و رشد و تعالی انسانی دارد.

 

برپایی اردوهای آزاداندیشی با رویکردهای اجتماعی و علمی، ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق خط چهار حصارک و مراد آباد(اسلام آباد)، همایش های متعدد خانوادگی و ... از جمله برنامه تشریحی به مناسبت هفته بسیج بود که سرهنگ خورشیدی به آن اشاره کرد.

 

و امّا؛ رونمایی از سیبل هوشمند که به همت نیروی قدس سپاه در مرکز جوانان بسیج سپاه کرج روز 5 آذر رونمایی می شود مهمترین برنامه در بحث بسیج علمی در هفته آتی است.

 

بنابر گفته این فرمانده سپاه، سیبل هوشمند که با همت جوانان نخبه بسیجی البرز آماده سازی شده است به واقع به ویندوز نصب است که با مهندسی معکوس این سلاح به کیبورد و کیس مسلح می شود و برای تیراندازی حرفه ای پیش بینی شده است.

 

توانمندی ایران برای تولید این سیبل که پیش از این از چین وارد می شد مورد تاکید سرهنگ خورشیدی قرار گرفت و در خصوص تولید این محصول به نقش بسیج به عنوان فرهنگ پیشرو تاکید کرد.

 

 

نظر شما