شناسهٔ خبر: 22602430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

گلچین شبکه

صاحب‌خبر -



نمایشگاه نقاشی مرضیه فخر با عنوان «طبیعت بی جان- رئالیسم جادویی» روز جمعه 19 آبان افتتاح شده و تا هفتم آذر در نگارخانه 14 ادامه دارد. خانه نگار 14 در خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک 14 قرار دارد.


در این عکس یکی از اهالی سرپل ذهاب، روی ماشین رییس جمهور رفته و از مشکلات و آسیب های زلزله می گویید. حسن روحانی با انتشار این عکس قول داده است که دولت و بنیاد مسکن تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار بگیرند. علاوه بر این دولت برای کمک به زندگی آسیب دیدگان، قرار است کمک بلاعوض و وام بلند مدت اعطا کند.


یکی از بهترین طرح های مربوط به زلزله اخیر را هادی رحمتی کشیده است. او در پایین این طرح نوشت: چو عضوی به درد آورد روزگار، دگرعضوها را نماند قرار


حسین پاکدل با انتشار عکسی از تئاتر شهر تهران نوشت: به طور قطع زشت ترین و ناپسندترین رویه برای نشان دادن همدردی و همراهی با مصیبت ها در کشور ما تعطیل کردن فعالیت های پسندیده فرهنگی از جمله تئاتر است. وقتی می شود از ظرفیت های پایان ناپذیر این هنر والا در جهت همدلی عمومی بهره برد، چرا تعطیلی؟


زنجیره ای از بی مسوولیتی های مدیران، سازندگان و ناظران، سبب تخریب قابل توجه مسکن مهر در زلزله غرب کشور شد. محمدرضا میرشاه ولد به خوبی در این کارتن این وضعیت را توضیح داده و خبرآنلاین نیز آن را منتشر کرده است.


گری لوییس نماینده سازمان ملل در تهران، می گوید اخبار نگران کننده ای از دریاچه ارومیه به گوش می رسد. به گفته او با وجود تلاش ها سطح آب دریاچه به طور مرتب در حال کاهش است و هرچه زودتر باید تلاش ها را افزایش داد.


بیژن حیدری جراح ارتوپد همان داور آخرین مسابقه میان پرسپولیس و استقلال، این روزها به کرمانشاه رفته تا به مداوای آسیب دیدگان زلزله بپردازد. به همین دلیل او قضاوت خود در هفته دوازدهم لیگ برتر را لغو کرد.


علی مطهری نوشت: در فضای مجازی دیدم آقای علی رفیعی برچسبی را طراحی کرده اند برای زمانی که نوزاد یا کوک خردسالی را در خورو داریم و لازم است رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند. این برچسب از آن جهت زیبا و قابل تقدیر است که جایگزین برچسب انگلیسی «baby on board» است که استفاده از آن حاکی از خودباختگی فرهنگی و احساس خودکمبینی نسبت به فرهنگ بیگانه است... همین طور است وضع فروشندگانی که به جای استفاده از کلمه حراج یا فروش فوق العاده از کلمه sale استفاده می کند و متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که قانونا موظف به جلوگیری است، فقط نظاره گر است.


نازنین دیهیمی روزنامه نگار، مترجم، ویراستار و فعال حوزه ادبیات و اندیشه در عین جوانی درگذشت. نشر چشمه با انتشار این عکس یاد او را گرامی داشته است. 

برچسب‌ها:

نظر شما