شناسهٔ خبر: 22602020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدوام تنش ها در روابط اسلام آباد - واشنگتن

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ سفر آتی مقامات نظامی آمریکا به پاکستان به دلیل تنش های اخیر در روابط اسلام آباد- واشنگتن درکانون توجه کارشناسان سیاسی قرار گرفته است.
قرار است دو تن از مقامات برجسته آمریکایی از جمله «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «ژنرال جوزف دانفورد» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، با هدف کاهش تنش در روابط اسلام آباد -واشنگتن بزودی به پاکستان سفر کنند.
روزنامه «داون» چاپ پاکستان در این ارتباط نوشت: این هیات نظامی در سفر خود در جهت تحقق استراتژی ترامپ برای افغانستان، از پاکستان خواهند خواست که گام های تازه ای برای توقف فعالیت شبکه حقانی در افغانستان بردارد.در صورتی که چنین درخواستی از سوی مقامات واشنگتن مطرح شود و پاکستان همانند گذشته واکنشی تند به آن نشان دهد، بدون شک روابط اسلام آباد و واشنگتن تیره تر خواهد شد.
سفر «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا به پاکستان که دوم آبان ماه انجام شد با برخورد سرد اسلام آباد همراه بود.
این سفر پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا و مواضع ضد پاکستانی «دونالد ترامپ» که افزایش تنش در روابط سیاسی اسلام آباد و واشنگتن را به همراه داشت، صورت پذیرفت.
به دنبال افزایش تنش ها در روابط پاکستان و آمریکا، مقامات اسلام آباد براساس استراتژی جدید خود اعلام کردند از این پس نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان هیچ عملیات مشترکی با نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان انجام نخواهند داد و این کشور به آمریکا و هیچ کشوری دیگر اجازه نخواهد داد در خاکش عملیات انجام دهد.

نظر شما