شناسهٔ خبر: 22601952 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

100 شرکت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در راه ایران

یکصد شرکت­ علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران و 300 سرمایه‌پذیر ایرانی چهارم آذر گردهم می آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گردهمایی علاقه مندان به سرمایه گذاری در ایران و سرمایه پذیران ایرانی به مدت 4 روز و با عنوان همایش معرفی فرصت­‌های اقتصادی و سرمایه‌­گذاری ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.
امیررضا حسنی دبیر همایش گفت: همه طرح‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری خارجی، پیش از برگزاری همایش به شرکت‌های علاقه‌مند خارجی معرفی می شود و این سرمایه ­گذاران در دیدار با طرف‌های ایرانی، فقط مذاکرات را پیگیری می­‌کنند.
انتظار می‌رود این نشست به انعقاد تفاهمنامه‌های نهایی همکاری منجر شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش اقتصادی، جذب مشارکت سرمایه‌­گذاران خارجی است تا با خنثی­ سازی محدودیت‌های بانکی و بیمه‌ای ایران در عرصه بین‌المللی، مزیت ­های اقتصادی کشور نیز در مسیر شکوفایی قرار گیرد.
حسنی با اشاره به اینکه حدود 100 شرکت خارجی علاقه­ مند به سرمایه­ گذاری در ایران در این همایش حاضر می­‌شوند، افزود: این شرکت­ ها در حوزه‌های گردشگری، انرژی‌های نو، کشاورزی و استفاده از سیستم‌های نوین تولید محصول، نفت و گاز و پتروشیمی، خودروسازی و امور معدنی به این همایش دعوت شده‌‌اند تا با طرف­‌های ایرانی درباره مشارکت رایزنی کنند.
دبیر همایش معرفی فرصت­های اقتصادی و سرمایه­‌گذاری ایران گفت: اولویت جذب سرمایه‌ خارجی مشترک در کشورمان، سرمایه‌گذاری های مشترک و پروژه محور است و با توجه به استقرار سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان، می‌توان از ظرفیت‌ها و تسهیلات این مناطق برای جذب سرمایه‌های بیشتر بهره برد.
حسنی افزود : در این همایش سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی از چین، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، روسیه، ژاپن، صربستان، کره جنوبی، اسپاینا، سوئیس، سوئد، امارات، هنگ کنگ و انگلیس حضور می‌یابند.
علاوه بر همایش معرفی فرصت­های اقتصادی و سرمایه­‌گذاری ایران که در روزهای چهارم و پنجم آذر در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود ، 6 و 7 آذر نیز میزگردهای تجاری و جلسات دو جانبه در هتل پارسیان استقلال برپا خواهد شد.

نظر شما