شناسهٔ خبر: 22601583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سیسی: بی‌ثباتی در منطقه به گسترش جریان‌های افراط‌گرا کمک کرده است

رئیس جمهور مصر امروز(دوشنبه) در سفری دو روزه وارد قبرس شد. او در این سفر قرار بود در نشست سه جانبه سران مصر، قبرس و یونان شرکت کند.

صاحب‌خبر -
رئیس جمهور مصر امروز(دوشنبه) در سفری دو روزه وارد قبرس شد. او در این سفر قرار بود در نشست سه جانبه سران مصر، قبرس و یونان شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور در این سفر با نیکوس آناستاسیادس، همتای قبرسی خود دیدار کرد. او گفت جا دارد جامعه بین‌الملل از تلاش‌های آناستاسیادس در راستای بازگرداندن اتحاد دوباره قبرس تقدیر کند.
 

سیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قبرسی خود بر مواضع ثابت کشورش در حمایت از تلاش‌های قبرس برای بازگرداندن اتحاد این کشور تاکید کرد.

وی گفت، در این دیدار پیرامون تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک تبادل نظر و توافق کردیم. همچنین بر ادامه هماهنگی و اقدام مشترک در مرحله آتی اتفاق نظر شد که در تحقق امنیت و ثبات منطقه تاثیر دارد.

سیسی از تحولات مهم در زمینه همکاری با قبرس به ویژه در زمینه نظامی از جمله امضای نخستین توافق‌نامه همکاری نظامی میان دو طرف در نوامبر ۲۰۱۵ قدردانی کرد که به دنبال آن براساس برنامه همکاری نظامی سالانه میان دو کشور، سفرهای متقابلی بین وزیران دفاع و رهبران نظامی انجام شد.

سیسی درباره تحولات منطقه و شمال آفریقا نیز گفت: عدم ثبات برخی از کشورهای منطقه، در فراهم کردن زمینه برای رشد جریان‌های افراط‌گرا و افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی نقش دارد.

وی گفت، در دیدار با رئیس جمهور قبرس، دو طرف بر ادامه "هماهنگی و همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با خطر رشد جریان‌های افراط‌گرا و گروه‌های تروریستی" توافق کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما