شناسهٔ خبر: 22601052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موگرینی پیشرفت در مذاکرات درباره بازگشت آوارگان روهینگیایی را دلگرم کننده خواند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیشرفت در گفتگوها درباره بازگشت بیش از 600 هزار آواره مسلمان روهینگیا که از از آخر اوت بر اثر خشونت ها در میانمار به بنگلادش فراری شدند « کاملا دلگرم کننده » خواند.
موگرینی قبل از آغاز نشست آسیا - اروپا ( آسم ) به ریاست آنگ سان سوچی رئیس حزب حاکم و وزیر امور خارجه میانمار در جمع خبرنگاران گفت: « من امکان توافق بین میانمار و بنگلادش را درباره بازگشت آوارگان کاملا واقعی و دلگرم کننده می دانم و چنین توافقی پیشرفتی مهم تلقی خواهد شد ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایپیداو، نشستی درباره بحران آوارگان روهینگیا با درخواست اروپایی ها برگزار شد.
وی اعلام کرد « ما بنگلادش و میانمار را ترغیب کردیم به شیوه دو جانبه درباره این مسئله گفتگو کنند و بر حمایت اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل تاکید کردیم ».
از آخر اوت بیش از 600 هزار آواره روهینگیا که در استان راخین در غرب میانمار زندگی می کنند از سرکوب ارتش میانمار به بنگلادش پناه برده اند.
موگرینی دراشاره ای محتاطانه به خشونت ها گفت: « توقف خشونت ها و موج فرار آوارگان تعیین کننده خواهد بود ».
ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه هم بعد از دیدار با آنگ سان سوچی اعلام کرد « این دیدار به ما امکان داد تا از طرحی که او قصد دارد برای پایان دادن به این بحران به ویژه توقف خشونت، کمک رسانی بشر دوستانه و دورنمای بازگشت به کشور اجرا کند مطلع شویم ».
103/143

نظر شما