شناسهٔ خبر: 22600251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مازندران:

بانکها کارگشایی و گره گشایی کنند

ساری - استاندار مازندران گفت: بانک ها باید کارگشایی و گره گشایی کنند و روی کارگشایی های بانکی باید بیشتر کار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به این که اراده قاطع دولت تدبیر و امید، خروج از رکود اقتصادی و رشد و اعتلای اقتصادی کشور است، گفت: دولت تدبیر  و امید با همه ظرفیت بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در این راستا گام بر می دارد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان این که هدف و برنامه محوری، توسعه کسب و کار و رونق تولید و اشتغال است، یاد آور شد: بانک های استان با تشکیل اتاق فکر و دست اندرکاران بخش های تولید و اشتغال تلاش کنند تا این هدف مهم و راهبردی محقق شود.

اسلامی، با اشاره به این که برای هدف گذاری اقتصادی استان و نقش آفرینی بانک ها در این راستا نیازمند انضباط و انسجام فکری و رفتاری هستیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از بانک ها نقش موثری در جهت تقویت تولید و اشتغال در استان ندارند.

وی با اشاره به این که بانک ها در زمینه تسهیلات پایش نمایند، گفت: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی باید پایش، نظارت و در جهت اهداف پیش بینی شده هزینه شود.

استاندار بر درک محرومیت ها در روستاها و تلاش برای زدودن آن با توسعه اشتغال و تولید مولد در این مناطق تاکید کرد و افزود: روستاها به توانمند سازی نیاز بیشتری دارند و توانمند سازی فکری بر توانمند سازی مالی اولویت دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران، هدف طلایی تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییان و تقویت معیشت و اقتصاد روستاها را تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد و تصریح نمود: با تصمیم سازی درست و توان افزایی بانک ها، زمینه توان افزایی مردم فراهم شود.

استاندار با بیان این که باید کمک شود تا تولید کننده واقعی حمایت و منابع بانکی بازپرداخت شود، اظهار داشت: بانک ها باید کارگشایی و گره گشایی کنند و روی کارگشایی های بانکی باید بیشتر کار شود.

اسلامی افزایش اشتغال و رونق تولید را مهم ترین هدف برشمرد و گفت: مردم محتاج ما نیستند و طبع بلندی دارند لیکن وظیفه حاکمیت حمایت از مردم و بهره گیری از مشارکت آنان است.

استاندار مازندران، یاد آور شد: با توسعه بازار محصولات تولیدی استان، گردش مالی بیشتری در استان محقق می شود.

نظر شما