شناسهٔ خبر: 22600199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذری جهرمی:پیگیرموضوع برقراری ارتباطات مستقیم بانکی بین ایران و مالزی هستیم

تهران-ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی با اشاره به سفر خود به همراه هیاتی از بانک های مرکزی و ملی ایران به کشور مالزی نوشت: موضوع برقراری ارتباطات مستقیم بانکی دو کشور پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنامحمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:امروز به همراه هیاتی از بانک مرکزی و بانکهای ملی و ملت و گروهی از بازرگانان بخش خصوصی برای حضور در مجمع جهانی اقتصاد اسلامی وارد کوالالامپور شدیم.
وی افزود: مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی بر عهده وزارت ارتباطات است و در حاشیه این سفر موضوع برقراری ارتباطات مستقیم بانکی دو کشور پیگیری خواهد شد.
آذری جهرمی ادامه داد: حضور یک بانوی ایرانی به عنوان سفیر و توانمندی ایشان در فعال سازی روابط اقتصادی دو کشور که بیش از هشت سال غیرفعال بوده است، ستودنی است. امیدوارم این تجربه خوب در سایر سفارتهای جمهوری اسلامی تکرار شود.
به گزارش ایرنا، حجم کل تجارت مالزی در ماه آوریل سال جاری با رشد 22.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به بیش از 139 میلیارد رینگیت (حدود 32 میلیارد دلار) رسید در حالی که این میزان در ماه مشابه سال پیش از آن با رشد 20.6 درصدی به 73 میلیارد رینگیت (حدود 17 میلیارد دلار) رسیده بود.
براساس این گزارش،حجم کل تجارت مالزی برای چهار ماه نخست سال جاری 23.8 درصد رشد داشت و به مبلغ 569 میلیارد رینگیت (حدود 132 میلیارد دلار) رسید، این رقم برای دوره مشابه سال پیش از آن 460 میلیارد رینگیت (حدود 106 میلیارد دلار) بوده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2078* 6075
خبرنگار:محمدمهدی بهرامی **انتشار:زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نظر شما