شناسهٔ خبر: 22600080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عون در دیدار با ابوالغیط: لبنان نباید بهای درگیری در برخی کشورهای عربی را بپردازد

دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد، اگر مصوبه اتحادیه عرب در بردارنده مواضعی علیه یک طرف لبنانی است، باید گفت که این مساله‌ای جدیدی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در بیروت خاطرنشان کرد، بدون مشرف شدن به دیدار میشل عون، رئیس جمهوری لبنان یا نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور نمی‌توان وارد لبنان شد.

وی تاکید کرد: تشکیل دولت جدید لبنان یک مساله مربوط به لبنان است که من در آن مداخله نمی‌کنم و نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظر کنم و سعد حریری به لبنان خواهد آمد و این امر مربوط به ساختار لبنان است.

ابوالغیط در مورد مصوبه روز گذشته اتحادیه عرب نیز گفت: اگر مصوبه اتحادیه عرب در بردارنده مواضعی علیه یک طرف لبنانی بوده این مساله‌ای جدیدی نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: من به رئیس جمهور لبنان شرایط مطرح در نشست قاهره در روز گذشته را شرح دادم و تاکید کردم که هیچ کس خواهان ضرر رساندن به لبنان نیست.

عون نیز در این دیدار گفت: لبنان مسؤول درگیری‌ها در برخی کشورهای عربی نیست و جایز نیست بهای این مساله را بپردازد

میشل عون تاکید کرد، لبنان به کسی تجاوز نکرده لذا مجاز نیست بهای این درگیری‌ها را با متزلزل شدن ثبات سیاسی و امنیتی‌اش بپزدازد.

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد، لبنان دائما خواهان همبستگی عربی، کنار گذاشتن اختلافات و وحدت بوده است.

وی افزود: لبنان از سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۰۶ با تجاوزات اسرائیل روبه‌رو بود و توانست خاک خود را آزاد کند.

عون بیان داشت که هدف قرار دادن اسرائیل علیه لبنان همچنان ادامه دارد و این حق لبنانی‌هاست که مقاومت کنند و طرح‌های اسرائیل را به هر نحوی خنثی کنند. 

رئیس‌جمهوری لبنان گفت: لبنان نمی‌تواند این القا را بپذیرد که دولت لبنان در اقدامات تروریستی شریک است.

وی افزود: موضعی که نماینده لبنان در اتحادیه عرب گرفت بیان کننده اراده ملی جامعه لبنان است.

از سوی دیگر ابوالغیط وارد عین التینه اقامتگاه بری شد تا با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ملاقات کند. بری در جریان دیدار با ابوالغیط تماس تلفنی از سوی سامح شکری وزیر خارجه مصر دریافت کرد.

وی در سخنانی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری گفته بود که کشورهای عربی خواهان این هستند که لبنان از هرگونه اختلافی به دور باشد.

انتهای پیام

نظر شما