شناسهٔ خبر: 22598135 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

مروری بر بازی‌های این هفته لیگ اروپایی

یکه‌تازی منچسترسیتی و بارسلونا

بارسلونای پیش‌فصل را مقایسه کنید با بارسلونای این روزها. بارسا این هفته با سه گل لگانس را از پیش رو برداشت و با قاطعیت بر صدر نشست. خیلی‌ها می‌گویند جبران فاصله دیگر ممکن نیست و بارسا را باید قهرمان این فصل دانست. آنها در این فصل تنها چهار گل خورده‌اند و از این حیث بهترین شروع‌شان در تاریخ لالیگا را به ثبت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پس از وقفه‌ای کوتاه به‌خاطر برگزاری بازی‌های ملی، رقابت‌های باشگاهی دوباره از سر گرفته شد. آنچه در پی می‌آید مروری است بر مهم‌ترین اتفاقات و بازی‌های این هفته در لیگ‌های مختلف اروپایی.


  انگلستان

مهم‌ترین بازی این هفته لیگ برتر را آرسنال و تاتنهام برگزار کردند. دربی حساس شهر لندن؛ در روزهایی که تاتنهام بسیار آماده بود و بالعکس حال و روز آرسنال چندان خوب نیست. نتیجه اما برخلاف روند ماه‌های اخیر دو تیم بود. آرسنال در خانه با دو گل از سد تاتنهام گذشت، در بازی که البته شانس هم داشت و فرصت‌های متعدد تاتنهام از دست رفت. آرسنال شانسی برای قهرمانی ندارد و گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان هم دشوار می‌نماید. وضعیت عادی نیست. آرسن ونگر تحت فشار است و اعتماد هواداران را از دست داده است. اگر آرسنال امسال هم به لیگ قهرمانان راه نیابد، ونگر احتمالا درهای خروج را روی خود باز خواهد دید. مهم‌ترین پرسش در آرسنال امروز این است: آیا می‌شود هنوز به ونگر اعتماد کرد یا نه؟ 34 امتیاز از 12 بازی. حیرت‌انگیز است آن‌هم در فصلی که رقابتی‌ترین فصل لیگ برتر قلمداد می‌شود. سیتی بازهم برد و این‌بار لسترسیتی را. حالا سیتی با هشت امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم قاطعانه در صدر قرار دارد و گواردیولا در دومین فصل حضورش تیمی رویایی ساخته است. در دیگر بازی‌ها منچستریونایتد چهار بر یک نیوکاسل را برد. تیم مورینیو حالا هم می‌برد و هم پرتعداد گل می‌زند. از بدشانسی آنهاست که سیتی تا این اندازه درخشان بوده است. دیگر نکته مهم این بازی بازگشت زلاتان به میادین پس از مدت‌ها مصدومیت بود. چلسی هم با چهار گل وست‌برومویچ را شکست داد تا پس از نتایج نه‌چندان خوب هفته‌های اول کم‌کم خود را به بالای جدول نزدیک کند. آماده شدن هازارد کلیدی‌ترین مساله برای چلسی بوده است. لیورپول هم با سه گل ساوتهمپتون را شکست داد تا در کورس بالای جدول باقی بماند.

  ایتالیا

هفته غم‌انگیز ایتالیا. در روزهایی که ایتالیایی‌ها مسببان حذف را نفرین می‌کنند سری «آ» دوباره از سر گرفته شد. این هفته دربی رم برگزار شد. لاتزیو و رم امسال تیم‌های خوبی دارند. لاتزیو با اینزاگی درخشان ظاهر شده و رم هم مدعی قهرمانی است. این دیدار مهیج با نتیجه دو بر یک به نفع رم به پایان رسید. در دیگر بازی مهم این هفته ناپولی در خانه به نتایج درخشانش ادامه داد و دو بر یک میلان را شکست داد. ناپولی امسال یکی از جذاب‌ترین بازی‌های اروپا را به نمایش می‌گذارد. در آن‌سو میلان با وجود هزینه‌های بسیار در نقل و انتقالات تابستانی نتیجه نگرفته و وارد بحران شده است. خیلی‌ها در اینکه مونتلا گزینه خوبی برای احیای میلان باشد تردید دارند.
امسال ایتالیا لیگی بسیار رقابتی دارد و تاکنون پنج تیم ناپولی، یوونتوس، رم، اینتر و لاتزیو خود را در سطح مدعی قهرمانی نشان داده‌اند. باید دید آیا تیمی می‌تواند به صدارت چندین‌ساله یوونتوس پایان دهد یا نه.

  اسپانیا

بارسلونای پیش‌فصل را مقایسه کنید با بارسلونای این روزها. بارسا این هفته با سه گل لگانس را از پیش رو برداشت و با قاطعیت بر صدر نشست. خیلی‌ها می‌گویند جبران فاصله دیگر ممکن نیست و بارسا را باید قهرمان این فصل دانست. آنها در این فصل تنها چهار گل خورده‌اند و از این حیث بهترین شروع‌شان در تاریخ لالیگا را به ثبت رساندند. رئال و اتلتیکو این هفته دربی مادرید را انجام دادند. بازی بسیار سنگین، پربرخورد و با صحنه‌‌های داوری بسیار که درنهایت بدون گل مساوی به پایان رسید. با این نتیجه فاصله بارسا با رئال به 10 امتیاز رسید. رئال در چند هفته گذشته چندان آماده نبوده و در لیگ گویا قافیه را به بارسلونا باخته است.

  آلمان

در آلمان بایرن به روال سال‌های گذشته کم‌کم دارد خود را جدا می‌کند. آنها با یوپ هاینکس خیلی راحت می‌برند و گویا امسال هم جام را نمی‌خواهند به تیمی بدهند. بایرن این هفته با سه گل آگزبورگ را شکست داد. امسال رقیب جدی‌ای پیش روی بایرن نیست. دورتموند بسیار بد نتیجه گرفته است و دیگر تیم‌ها هم بسیار معمولی نشان داده‌اند. احتمالا بایرن تمام توانش را  روی لیگ قهرمانان می‌گذارد. آیا هاینکس می‌تواند در رفت و برگشتی دیگر لیگ قهرمانان را فتح کند؟

  فرانسه

خبر تکراری از فرانسه این است: پاری‌سن‌ژرمن می‌برد، آن‌هم با گل‌های بسیار. تیمی یا خط حمله‌ای آتشین. آنها این هفته نانت را چهار بر یک بردند و قاطعانه در صدر قرار گرفتند. موناکو رقیب اصلی‌شان در این فصل این هفته مقابل آمیان یک-یک متوقف شد. خیلی‌ها می‌گویند امسال سالی است که پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند در اروپا هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. آنها از نظر مهره یکی از بهترین تیم‌های اروپا هستند.

 

* نویسنده : محمد هدایتی روزنامه‌نگار

نظر شما