شناسهٔ خبر: 22595279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت بیش از 430 میلیارد ریال از بدهی های بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از پرداخت 430 میلیارد و 600 میلیون ریال از بدهی های بیمه سلامت استان به موسسات طرف قرارداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صفر فرامرزی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مجموع بدهی های بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی یک هزار و 220 میلیارد ریال است که از این میزان 375 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس، بدهی بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی تا بهمن 95 طی 6 فقره پرداخت نقدی و یک فقره اوراق خزانه که در حال مکاتبه است، پرداخت شد.
فرامرزی همچنین از پرداخت 170 میلیارد ریال بدهی این نهاد به داروخانه های خصوصی استان خبر داد و گفت: بدهی بیمه سلامت به داروخانه ها تا پایان خرداد 96 تسویه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین بدهی بخش خصوصی به میزان 440 میلیارد ریال تا بهمن 96 پرداخت شد.
فرامرزی با اشاره به برخورداری 485 هزار نفر از مردم استان از خدمات رایگان بیمه سلامت افزود: ماهانه برای ارائه خدمات به این تعداد جمعیت، 190 میلیارد ریال خدمات پیش خرید می شود.
وی، میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه سلامت استان در سال 95 را 96 درصد اعلام کرد و گفت: با وجود چالش ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمات رسانی به مردم مطلوب بوده و وقفه ای در کارها ایجاد نشده است.
فرامرزی با اشاره به مصوبه هیات دولت و مجلس در راستای محدودیت‌های بیمه سلامت همگانی و صرف ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی تصریح کرد: این مصوبه قانونی مشمول 12 هزار نفر از جمعیت زیرپوشش استان در شهرهای بالای 20 هزار نفر شده است.
وی افزود: 2 مورد دریافت زیرمیزی در این استان گزارش شده بود که در این خصوص اخطارهای لازم به خاطیان داده شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 621 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه سلامت هستند، این نهاد در قالب صندوق کارکنان دولت به 85 هزار نفر، در قالب صندوق بیمه همگانی به 12 هزار نفر، در قالب بیمه روستائیان و عشایر به 485 هزار نفر و در قالب سایر اقشار به 39 هزار نفر خدمات رسانی می کند.
چهارمحال و بختیاری بیش از 900 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021

انتهای پیام /*

نظر شما