شناسهٔ خبر: 22595256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسوشیتدپرس:ادعای ترامپ مبنی برنقش داشتن در آزادی بازیکنان آمریکایی از زندان چین رد شد

تهران – ایرنا – خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نقش داشتن وی در آزادی سه بسکتبالیست تیم یو سی ال ای (UCLA)از زندان چین، توسط پدر یکی از این بازیکنان رد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری روز دوشنبه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به رد این ادعا، گفت که وی می بایست اجازه می داد تاهرسه بازیکن که متهم به دزدی از فروشگاه شده بودند، در زندان چین به حال خود باقی می ماندند.
آسوشیتدپرس افزود:این اظهارات را رئیس جمهوری آمریکا در توئیت روز یکشنبه (روز گذشته)خود ودر پاسخ به پدر 'لی انجلو بال'(LiAngelo Ball)بازیکن این تیم بسکتبال نوشت که نقشی را برای وی در آزادی این بازیکنان درمصاحبه با شبکه ورزشی اسپن ESPN قائل نشد.
بنابراین گزارش زمانی که جمعه گذشته از'لاوار بال' پدر این بازیکن در باره نقش رئیس جمهوری امریکا در آزادی این سه بازیکن پرسش شد وی باتعجب پرسید: کی؟!
پدراین بسکتبالیست آمریکایی درادامه گفته بود: دراین باره چیز بیشتری به من نگویید، همه می خواهند نشان دهند که در آزاد شدن آنها به ما کمک کرده اند.
آسوشیتدپرس نوشت: ترامپ گفته است که مساله بازداشت بازیکنان بسکتبالیست آمریکایی را درجریان دیدار اخیر خود با 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین درنشست پکن مطرح کرده است، این بازیکنان هفته گذشته به آمریکا بازگشتند.
این بازیکنان در پی اتهام دزدی از فروشگاه های نزدیک هتل محل اقامت خود در چین بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا درحالی ادعای نقش داشتن در آزادی سه بازیکن بسکتبالیست آمریکایی اززندان چین در جریان سفر 12 روزه خود به منطقه خاور دور را کرد که به گفته بسیاری از ناظران و کارشناسان بین المللی سفر وی به این منطقه هیچگونه دست آوردی برای واشنگتن نداشته است.
دونالد ترامپ در سفر خاور دور خود که از پنجم تا دوازدهم نوامبربرابر با 14 تا 21 آبان به عمل آمد، از پنج کشور ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین دیدن کرد.
اروپام **1302**1590
مترجم: بهروز وفاداری- انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

نظر شما