شناسهٔ خبر: 22594376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بهارستان:

بهارستان جز سه شهرستان دارای باشگاه کتابخوانی استان تهران است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بهارستان در آیین اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی شهرستان بهارستان که با حضور امام جمعه بوستان و جمعی از کتابداران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما در حوزه فرهنگ و ادبیات نامی و مشهور است و در خارج از کشور صحبت از شعر و فرهنگ ایران در میان است و ما را با علما و فضلا و ادیبان می شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های استان تهران، عبدالرضا علی پناه، افزود: دین مقدس اسلام در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار اهمیت دارد چرا که معجزه دین ما یک کتاب مقدس است و وظیفه در این حوزه را برای یکایک ما مشخص می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم در حوزه فرهنگی دارای پیشرفت خوب و محسوسی باشیم و معضلاتمان تا حدودی شود بیان داشت: باید حوزه کتاب و کتابخوانی را تقویت کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بهارستان با بیان اینکه بهارستان با جمعیت حدود ۶۰۰ هزارنفر خوشبختانه دارای جمعیت فرهیخته ای است گفت: ما در این شهرستان برای اولین بار باشگاه های کتابخوانی را به راه انداخته ایم و این طرح تنها در  ۳ شهرستان استان تهران دیده شد، اما بهارستان نخستین شهر اجرای این طرح بود.

وی اظهار داشت: در طرح باشگاه کتابخوانی گروهی مشخص شد که بصورت دسته جمعی کتابخوانی می کردند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذاشتند و راجع به آن گفتگو می کردند و سرانجام افرادی به عنوان برتر مشخص شدند.

علی پناه در پایان بیان داشت: هر چه قدر به تعداد فضاهای فرهنگی و گفتمان های فرهنگی افزوده شود شاهد تحول بیشتر در جامعه خواهیم بود و اگر می خواهیم جامعه ای عاری از بزه های اجتماعی داشته باشیم باید فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری را افزایش دهیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد محسن زاده گفت : در رابطه با تبادل نظر و افکار باید بگوییم قطب علم و دانش حوزه های علمیه و دانشگاه ها است.

وی دلیل این که افراد در حوزه های علمیه باسوادتر می شوند راخواندن یک بار درس اما تکرار بیشتر دانست و افزود: در حوزه های علمیه مباحثه و گفتگو وجود دارد و قبل و بعد از گرفتن درس مقایسه می کنند و مباحثه اصل مهم در حوزه های علمیه است

محسن زاده با تاکید به اینکه پرسیدن و کشف کردن و تعهد داشتن در مباحثه بسیار مهم است گفت :نبوت دارای چندین معنا است و بایستی در این زمینه مطالعه و سواد داشته باشیم و لازمه با سوادشدن شکافتن مسائل است مثل داستان راستان که پر از مباحث شکافتنی است.

وی با بیان اینکه فهم نکات باید در سرلوحه همه خوانندگان قران و کتب باشد گفت: مطالعه دقیق انسان را به فکر وامی دارد و لازمه ان این است که نکات را با فهم بخوانیم.

/خبرنگار: زهرا فتحعلی زاده/

نظر شما