شناسهٔ خبر: 22591782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار قزوین مطرح کرد

پیش‌بینی جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۸۰۰ میلیون دلاری در استان قزوین

R41364/P1357/S6,63/CT1

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین جذب شود.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ شرایط آب و هوایی در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد به نحوی که بهترین مکان برای احداث نیروگاه‌های بادی و پنل‌های انرژی خورشیدی است.

وی با اشاره به اینکه قزوین در کانال باد منجیل قرار دارد افزود: تاکنون نیروگاه‌های بادی خوبی در قزوین احداث شده و آغاز به‌کار کرده که کمک قابل توجهی به تولید برق در استان قزوین شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین از سرمایه‌گذاری هشت کشور خارجی در اران خبر داد و عنوان کرد: کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، چین، کانادا، اتریش و امارات برای سرمایه‌گذاری در استان قزوین مذاکره کرده‌اند که چگونگی آن در دست بررسی است.

حبیبی با اشاره به اینکه رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی‌های نو است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشته باشیم.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در 7 ماهه نخست امسال را بیش از 458 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب سه طرح بوده که 45 میلیون دلار آن تاکنون جذب شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 500 مگاوات، نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت 10 مگاوات و تولید انواع پریفرم، انواع ظروف پلاستیکی دهان گشاده و درپوش پلاستیکی از جمله این طرح‌ها است.

معاون اقتصادی استاندار اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در 7 ماهه نخست سال 96 حدود 14 درصد نسبت به عملکرد سال 95 رشد داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما