شناسهٔ خبر: 22590814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افغانستان مدعی عدم تغییر رویکرد پاکستان در حمایت از طالبان شد

کابل - ایرنا - سخنگوی عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در جمع خبرنگاران به نقل از وی گفت که در دیدار با مقامات بلند پایه آمریکا از جمله معاون رئیس جمهوری ، مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع این کشور یادآور شده که تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش حمایت پاکستان از طالبان دیده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «جاوید فیصل» در این نشست خبری در شهر کابل که به منظور تشریح سفر عبدالله به آمریکا برگزار شده بود ، افزود : رئیس اجرایی افغانستان و مقامات آمریکایی در گفت و گوهای دو جانبه به این نتیجه رسیدند که اگر پاکستان در آوردن طالبان برسرمیز مذاکره همکاری نکند با اقدامات نظامی طالبان مجبور به پذیرش صلح خواهد شد .
به گفته فیصل رئیس اجرایی در سفر خود به آمریکا درباره تطبیق درست راهبرد جدید نظامی آمریکا با مقامات آن کشور گفت و گو کرده است و از دیده شدن تغییرات مثبت در صحنه نبرد خبر داده است .
همچنین امروز قبل از حضور سخنگوی ریاست اجرایی در جمع خبرنگاران محلی و خارجی ؛ «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این جمع حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
او در پاسخ به خبر منتشر شده به نقل از امور خارجه روسیه مبنی بر حمایت آمریکا از داعش و پرواز بالگردهای ناشناس در افغانستان برای کمک به داعش این اتهام را رد کرد.
وی گفت که این شایعات بی اساس است و هیچ کمکی به داعش صورت نمی گیرد بلکه برای نابودی آنها تلاش های مشترک ادامه دارد.
دانش از کشته شدن دو فرمانده طالبان به نام های «سیر» و «ریحا» همراه با چهار تن از افرادشان در استان غزنی در یک عملیات نیروهای پلیس خبر داد.
«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری از کمک امارات متحده عربی و قطر در اعزام سرباز با حمایت ناتو به افغانستان استقبال کرد و گفت که جنگ افغانستان جنگ با تروریسم جهانی است و تروریست ها علیه همه کشورها تهدید بشمار می روند و هر کشوری که در امر مبارزه با تروریسم با افغانستان همکاری کند ما از آنها استقبال می کنیم.
وی همچنین از ادامه عملیات علیه طالبان در زمستان امسال خبر داد و گفت که گزارش سازمان ملل متحد درباره 5 برابر شدن جنگ در این کشور طی 9 سال گذشته درست است اما طالبان به اهداف خود نرسیده است.
وزیری همچنین گفت که روز گذشته 80 پرواز جنگی و حمایتی در سراسر کشور توسط نیروی هوایی صورت گرفت که در مجموع در چند استان 23 تروریست کشته و 25 تن از آنها زخمی شدند.
آساق*291*1104**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما