شناسهٔ خبر: 22589257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر رژیم صهیونیستی، رابطه این رژیم با عربستان سعودی را علنی کرد

خبرگزاری شبستان: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم با عربستان سعودی روابط محرمانه دارد و علت محرمانه بودن آن، درخواست طرف مقابل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "رویترز"؛ "یووال اشتاینیتز" وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تماس های محرمانه ای را با مسئولان عربستان سعودی برقرار کرده و دو طرف نگرانی های مشترکی در مورد ایران دارند.

این اولین باری است که یک مسئول صهیونیست به صراحت از وجود این گونه تماس ها سخن می گوید.

"اشتاینیتز" در پاسخ به سوال رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در مورد دلیل مخفیانه بودن روابط این رژیم با عربستان سعودی گفت: "با برخی کشورهای عربی و اسلامی رابطه داریم که محرمانه است و ما معمولا طرفی هستیم که شرمنده نیستیم. این طرف مقابل است که می خواهد روابط مخفی بماند."

این مقام صهیونیست افزود: "طرف مقابل کسی است که خواهان مخفیانه بودن روابط است و ما هیچ مشکلی با اعلام آن نداریم، ولی  در همین حین به تمایل طرف مقابل احترام می گذاریم. روابط ما چه با عربستان و چه برخی کشورهای عربی دیگر روبه گسترش است؛ روابط بسیار داریم ولی می خواهیم که پنهان باشد."

همچنین روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" نیز اعلام کرد عربستان سعودی در مسابقات جهانی شطرنج که در این کشور برگزار می شود، میزبان وزرشکاران اسرائیلی نیز خواهد بود.

این روزنامه نوشت: هنگامی که عربستان به عنوان میزبان مسابقات جهانی شطرنج انتخاب شد، این کشور عملا متحد شد که شروط فدراسیون بین المللی شطرنج مبنی بر مشارکت تمام وزرشکاران دنیا از جمله شطرنج بازان اسرائیلی در مسابقات را اجرا کند.

هفته جاری 11 شطرنج باز اسرائیلی، روادید سفر به عربستان سعودی را دریافت خواهند کرد و این یک اقدام تاریخی است که برای اولین بار به اسرائیلی ها اجازه داده می شود تا به صورت علنی وارد عربستان شوند.

علی رغم مشخص نبودن قطعی تصمیم سعودی ها در این خصوص، اما طوفان وعده های تغییر عملا به وزیدن گرفته است؛ به گونه ای که برای اولین بار در عربستان، توافق صورت گرفته است تا بانوان شرکت کننده در مسابقات شطرنج به داشتن حجاب مجبور نباشند.

 

 

نظر شما