شناسهٔ خبر: 22589161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محاصره دریایی، عملی ترین گزینه برای تسلیم کره شمالی است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما، یک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا گفت: محاصره دریایی ممکن است عملی‌ترین گزینه برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی باشد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ از واشنگتن، گریگوری کیلی Gregory Keeley افزود تاریخچه‌ای از محاصره‌های دریایی موفقیت آمیز وجود دارد که طرف‌های متخاصم را وادار به تسلیم کرده است.
وی تصریح کرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنها دو گزینه بالقوه برای واکنش به کره شمالی دارد که هر دو آن‌ها بد است. یکی از این گزینه‌ها اقدام نظامی مستقیم برای جلوگیری از توسعه توانمندی‌های هسته‌ای کره شمالی است و گزینه دوم این است که با یک رژیم مجهز به تسلیحات هسته‌ای کنار بیاید.
­کیلی گفت: گزینه سوم، محاصره دریایی در دریای زرد و دریای شرقی است تا از دستیابی کره شمالی به مواد خام و تجهیزات مورد نیاز برای برنامه‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک خود محروم شود.
وی افزود محاصره‌های دریایی مانند تحریم‌ها به آرامی می‌تواند طرف متخاصم را وادار به تسلیم کند. چنین اقدامی مستلزم مشارکت متحدان آمریکا در منطقه از جمله ژاپن و استرالیا است. دیگر کشور‌ها مانند سنگاپور، کره جنوبی، هند، تایوان و نیرو‌های ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) نیز می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند.

نظر شما