شناسهٔ خبر: 22589111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امامت و ولایت باعث شکوفایی استعداد‌های یک جامعه می‌شود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: نقش ائمه هدی (ع) در هستی هم‎چون مربی است که باعث رشد و شکوفایی افراد می‎شود.

صاحب‌خبر -

امامت و ولایت باعث شکوفایی استعداد‌های یک جامعه می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   حجت الاسلام و المسلمین پناهیان دیشب ویژه برنامه‌های شام غریبان امام هشتم (ع)، ء در رواق امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه علما باید تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) پیوسته در مورد امامت سخنان بگویند تا نسبت به آن معرفت کسب کنیم، افزود: اکنون در کشور ما در علوم سیاسی درس‎هایی داده می‎شود که با مفاهیم ولایت و امامت در تضاد است، لذا نمی‎توان انتظار داشته باشیم جامعه‎ای که نخبگان آن با مفهوم ولایت نامانوس هستند، در مسیر حکومت ولایی حرکت کنند.

وی گفت: انسان‎ها دوست دارند در جامعه آزادی زندگی کنند که به وسیله آن خوبی‎ها و استعداد‌های خویش را شکوفا کنند، برای حقوق و شغلی که دوست دارد تلاش کنند، کسی چیزی بر او تحمیل نکند، لذا به طور کلی عموم مردم آزادی را برای تجاوز و بی‎ثباتی نمی‎خواهند.


این کارشناس دینی تصریح کرد: در غرب گرچه شعار آزادی سر داده شد، اما آیا این آزادی با جنایات آن‌ها هم‎خوانی دارد، آن‌ها شعار آزادی دادند، ولی ملت یمن را سرکوب کردند، آن‌ها آزادی به مردم دادند، ولی سعی داشتند در این آزادی، هرزگی را ترویج دهند تا جوانانشان به دولتمردان توجه نکنند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه فلسفه آزادی شکوفایی استعداد و خوبی‎هاست، عنوان کرد: غرب به اسم آزادی، استعداد و خوبی‎های مردم افغانستان، سوریه، پاکستان، عراق و یمن را نابود کرد. این همان آزادی کجی هست که متاسفانه برخی از نخبگان کشورمان فکر می‎کنند اصل آزادی همان است که غرب انجام می‎دهد.

وی با تاکید بر اینکه آزادی در لوای امامت و ولایت به خوبی شکل می‎گیرد، اظهار کرد: امامت به هر انسانی کمک می‎کند تا استعدادش را شکوفا کند، امامت ترویج خوبی‎ها و شکوفایی استعداد را برای همه ملت‎ها می‎خواهد.


این کارشناس دینی افزود: اگرچه در غرب یک‎سری از فعالیت‎ها آزاد است، اما جلوی خیلی از استعداد‌ها را گرفته، البته اکنون آن‌ها پیشرفت علمی داشته‎اند، اما همه چیز باید تحت کنترل آن‌ها باشد، غربی‎ها استعداد خیلی از افراد را کور می‎کنند و فقط به دنبال تکنولوژی‎هایی هستند که بتوانند در جهان زورگویی کنند و راه هرزگی را برای جوانان باز کنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: امامت و ولایت نمی‎گذارد جوانان به سمت هرزگی بروند، زیرا هرزگی استعداد را نابود می‎کند، به عنوان مثال جوانی که مدهوش موسیقی می‎شود، توانایی‎هایش ضعیف شده و نمی‎تواند استعدادهایش را شکوفا کند.

وی با اشاره به اینکه «امام» گاهی در مقام مربی و گاهی در مقام داور انجام وظیفه می‎کند، افزود: امام در نظام ولایی همه کار‌ها را خودش انجام نمی‎دهد بلکه مردم را زنده می‎کند تا مردم خودشان کار‌ها را انجام دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امامت یعنی برقراری نظمی که به وسیله آن استعداد‌ها شکوفا شود، اصلا دشمنان، اهل بیت (ع) را به شهادت می‎رساندند تا ایشان ذهن و استعداد مردم را پرورش ندهند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: وقتی آیه قرآن نازل شد که پیامبر صاحب اختیار مردم است، یهودیان از حضرت پرسیدند که یعنی هرچی مردم درآمد داشتن برای شماست؟ حضرت فرمودند: نه، به این معناست که اگر در زندگی کم آوردن من کمک‎شان کنم.


وی با اشاره به اینکه تمام جهان در هشت سال دفاع مقدس علیه ما جمع شده بودند، اظهار کرد: امام (ره) با تشکیل بسیج، کشور را قدرتمند کرد و ملت ایران از پس جهان بر آمدند و الان بسیج را در سوریه راه انداختند. اکنون داعش به وسیله بسیج و حشد الشعبی نابود شد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در نظام ولایی، جوانان باید کارآفرین باشند، تاکید کرد: اکنون وظیفه ما تقویت سازی مردم در برابر اقتصاد است، اما متاسفانه سرمایه داران و آن‌هایی که درس غربی خواندند، نمی‌گذارند، آن‌ها می‎خواهند مردم را نان خور دولت‎ها کنند، معنای ولایت یعنی اینکه مردم در برابر اقتصاد مقاوم شوند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: اربعین بخشی از حرکت مردمی است، اکنون دولت‎ها دارند دخالت می‎کنند، دولت‎ها بدانند مردم نمی‎خواهند در اربعین کمک‎شان کنند، مردم بیمه برای اربعین نمی‎خواهند، یکی نیست بگوید سود میلیاردی بیمه مردم در ارابعین چه شد؟

وی خطاب به جوانان توصیه کرد: جوانان باید کارخانه بزنید، اگر پول ندارید و به شما وام نمی‎دهند، از فامیل‎هایتان بخواهید پولشان را از بانک در بیاورند و به شما قرض بدهند، اصلا پول در بانک نگذارید، بانک به کسی وام می‎دهد که برود ماشین لوکس وارد کند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: هیئتی‎ها باید بروند شغل ایجاد کنند، چطور هیئت را خودتان مدیریت می‎کنید، اقتصاد کشور را باید دست خودتان بگیرید، کارخانه و تعاونی‎هایی تاسیس کنید تا کارتان را حل کند.

این خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید کار آفرین باشد، متاسفانه اکنون آموزش و پرورش در کشور فقط میرزا بنویس و نگهبان انبار سرمایه داران تربیت می‎کند.

وی ادامه داد: دولت‎ها تا کنون نتوانسته‎اند مردم را در اقتصاد مقاومتی، موفق کنند، مردم خودشان باید حرکتی داشته باشند، بزرگترین روضه ما این است، که امام رضا (ع) پشیمانیم ما شما اهل بیت (ع) را تنها گذاشتیم، دیگر نخواهیم گذاشت.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری مراسم شام غریبان در حرم مطهر رضوی

 

نظر شما