شناسهٔ خبر: 22588754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته بسیج با شروع 800 برنامه تدریجی در شهرستان یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان یزد گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت هفته بسیج ( 29 آبان لغایت پنجم آذرماه ) با شروعت 800 برنامه متنوع از امروز دوشنبه در این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضا پورشمسی ، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های هفته بسیج با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و مشارکت آحاد مردم و بسیجیان در مساجد ، دستگاه های مختلف اجرایی و پایگاه های مقاومت اجرا می شود.
وی اهم این برنامه ها را برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی ، تجلیل از چهره‌ های نخبه علمی و فرهنگی ، برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ذکر کرد.
این مسئول اظهار کرد: برگزاری همایش دوچرخه‌ سواری ، المپیاد بسیج و مساجد، برپایی صبحگاه مشترک ویژه نیروهای بسیجی ، غبارروبی گلزار شهدا و ارائه خدمات درمانی به بسیجیان نیز از دیگر برنامه هاست.
پورشمسی همچنین به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ، حضور در نمازجمعه ، همایش های بصیرتی و حضور در مدارس در هفته بسیج خبر داد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج یزد تصریح کرد: دیدار با 230 خانواده شهدا و جانبازان بالای 70 درصد و تامین 12 فقره جهیزیه کامل با تامین کالای ایرانی برای نوعروسان محروم از دیگر برنامه هاست.
پورشمسی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان از جمله برنامه های مهمی است که باید در طول سال و خصوصا هفته بسیج برای تحقق آن اقدام کرد.
نیروی مقاومت بسیج در پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ع) تشکیل شد.
از جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395حدود 60 درصد در شهرستان یزد زندگی می کنند که از مجموع جمعیت استان، 300هزار نفر با ساماندهی به عضویت بسیج درآمدند.
7536*2047* خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما