شناسهٔ خبر: 22588400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی دولت خبر داد

بودجه سال آینده تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس می شود

خبرگزاری شبستان: سخنگوی دولت به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: پیش نویس بودجه سال ۹۷ آمده شده و در دولت در حال بحث است و قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمدباقر نوبخت که روز شنبه به قم سفر کرده بود، با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: حضور بنده به عنوان سخنگوی دولت نشان دهنده ارادت هیئت دولت به مراجع عظام تقلید است که همواره از نظرات آنها استفاده می کنیم.

نوبخت افزود: دکتر روحانی فرزند حوزه است و آگاهی ایشان از ظرفیت حوزه برای همه ما یک موقعیت ممتاز به شمار می رود و به همین جهت در هر فرصتی اعضای دولت می آیند و با دست پر از قم باز می گردند و امروز هم این سعادت برای ما بود.

سخنگوی دولت ابراز داشت: دولت در حوزه داخلی با یک رخداد غم انگیز و پرخسارت زلزله مواجه است و خساراتی که با جمعی از مردمان متدین به وجود آمده است و این زلزله هم خسارات جانی غیرقابل جبران و مالی قابل توجهی وارد کرد که باید در بخش امداد و نجات بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم و مدیریت کنیم و اقدام دیگر ما موضوع اسکان موقت با توجه به فصل سرما است.

وی گفت: در خصوص احداث و نوسازی هم برنامه ریزی داریم که از یک توجه ویژه ای به امور فنی برخوردار است و در راستای ساخت و سازها تلاش خواهیم کرد.

نوبخت به سفر رئیس جمهور به منطقه زلزله زده اشاره کرد و گفت: بعد از بازدید رئیس جمهور در اولین جلسه بعد از آن بازدید، برای کمک به منظور احداث خانه ها و بهسازی و مرمت و خرید لوازم خانگی و اسکان موقت دو نوع کمک را در نظر گرفتیم که یک نوع کمک بلاعوض است که 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض به تصویب دولت رسید و برای اینکه مردم آنجا بیشترین از این اذیت نشوند، به سرعت به حساب بنیاد مسکن واریز شد.

وی گفت: در کنار آن 659 میلیارد تومان هم به عنوان تسهیلات با کارمزد چهار درصد که دولت تقبل کرد برای زلزله زده ها در نظر گرفتیم که به تناسب اینکه بتوانند اقدام کنند که در روستاها 25 میلیون و شهر هم 35 میلیون در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت گفت: موضوع توسعه و عمران و آبادانی کشور را نیز در دستور کار داریم که از یک سو با محدودیت منابع مواجه هستیم و از سوی دیگر برای اشتغال وتولید تلاش می کنیم و یک میلیون شغل برای سال جاری ایجاد خواهیم کرد.

نوبخت به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: پیش نویس بودجه سال 97 آمده شده و در دولت در حال بحث است و قبل از 15 آذر تقدیم مجلس می شود.

نظر شما