شناسهٔ خبر: 22588310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه سربیشه؛

نیازهای شهرستان سربیشه برای ایجاد وقف جدید تشریح شد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه سربیشه مهمترین نیازهای این شهرستان در جهت ایجاد وقف جدید را تشریح کرد و از مردم خواست برای نگهداشت و بهداشت مساجد و اماکن مذهبی؛ موقوفاتی را اختصاص دهند چرا که نگهداری این اماکن متبرکه به تنهایی از عهده دولت خارج است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی اکبر سنجری در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تقدیر از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه و تبریک دهه وقف اظهار داشت: مهمترین نیازهای شهرستان سربیشه در حوزه وقف های جدید شامل «دانش آموزان محروم،‌ حوزه های علمیه خواهران و برادران،‌ بهداشت و درمان، نگهداشت مساجد و اماکن مذهبی و تبلیغ» است.

 

وی با تاکید بر اینکه سوق دادن وقف های جدید به سمت این نیازهای جامعه،‌ قطعا منشاء اثر و برکات فراوانی برای مردم منطقه مرزی و محروم شهرستان سربیشه خواهد بود، افزود: همچنین در بحث اطعام محرومان نیز نیازمند موقوفاتی در برخی از مناسبت های مذهبی از مانند عید قربان هستیم.

 

امام جمعه سربیشه از مردم خواست: برای نگهداشت و بهداشت مساجد و اماکن مذهبی نیز موقوفاتی را اختصاص دهند چرا که نگهداری این اماکن متبرکه به تنهایی از عهده دولت خارج است.

 

وی با اشاره به اینکه وقف،‌ صدقه جاریه است،‌ افزود: یکی از مهمترین مسائلی که با مرگ انسان،‌ پرونده آن همچنان مفتوح باقی می ماند، مسئله «وقف» است و نتایج خیر آن هم به خود شخص واقف و هم به سایر مردم می رسد.

 

حجت الاسلام سنجری افزود: هنگامی که یک فرد،‌ ملکی را وقف می کند، آن موقوفه از ملکیت او خارج شده و مسئولیت اجرای نیات ‌آن وقف بر عهده اداره اوقاف می باشد.

 

وی بر احیای موقوفات فراموش شده تاکید کرد و گفت: در سال گذشته تعداد زیادی از موقوفات شهرستان سربیشه احیاء شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

 

نظر شما