شناسهٔ خبر: 22584427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

استفاده از سرمایه غیردولتی اولویت اصلی راه‌‌آهن

صاحب‌خبر -
عضو هیأت مدیره راه‌آهن‌ با بیان اینکه اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است، گفت: طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است و به دنبال آن هستیم که راه‌آهن را کارآمد کنیم. سعید رسولی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به نوین‌سازی ایستگاه‌های راه‌‌آهن، اظهار داشت: ‌با بهترین شرکت‌های مشاور دنیا که طراحی‌های موفق‌ترین راه‌آهن‌ها را داشته‌اند قرارداد بسته‌ایم، آنها یک الی دو سال است که در راه‌آهن ایران مطالعه می‌کنند، طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است و ما به دنبال آن هستیم که راه‌آهن را کارآمد کنیم تا تکالیف ذاتی و قانونی آن به راحتی اجرا شویم. وی درباره بودجه، بیان کرد‌: بخشنامه بودجه به تازگی ابلاغ شده است و در حال تنظیم پیشنهادات خود هستیم، یکسری ردیف‌ها در پیوست شماره یک قانون ردیف بودجه داریم که از گذشته این طرح‌ها وجود داشته است و احتمال دارد طرح‌های جدیدی را پیشنهاد کنیم. رسولی ادامه داد: از محل اعتبارات، ردیف‌های متفرقه که یک ردیف از محل عوارض واردات کالا به کشور و گمرک است، داریم که از سال 93 تأکید شده است و کماکان وجود دارد. وی گفت: در راه‌آهن، اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است، مهم این است که چرخ سنگینی که در اقتصاد ملی مؤثر است راه بیفتد و ممکن است در گام اول به سختی راه بیفتد، اما روی غلطکی که افتاد، سرعت می‌گیرد که پس از آن، ادامه مسیر راحت‌تر خواهد بود و در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر است. وی با اشاره به توجه به مشتری‌مداری در راه‌آهن، گفت: سامانه 5149 در راه‌آهن راه‌اندازی شد تا مسافران انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند، همچنین در این سامانه اگر مسافری حین سفر با هر مشکلی مواجه شد به این سامانه پیام می‌دهد و به لحظه، پیام به رئیس همان قطار می‌رسد تا درهمان سفر مشکل مسافر رفع شود.
وی بیان کرد: در صورت بروز تأخیرات در راه‌آهن، طبق قوانین راه‌آهن، خود را جریمه می‌کنیم و به مسافر خسارت پرداخت می‌کنیم؛ حتی اگر سیستم تهویه یا سیستم صوتی قطار خراب باشد، به مسافر پیامک می‌شود که برای دریافت خسارت مراجعه کند و همه اینها نرخ جریمه مشخص برای راه‌آهن دارد.
 

نظر شما