شناسهٔ خبر: 22577387 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو هیأت مدیره راه‌آهن در گفت‌‌وگو با فارس اعلام کرد

استفاده از سرمایه غیردولتی اولویت اصلی راه‌‌آهن/طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است

عضو هیأت مدیره راه‌آهن‌ با بیان اینکه اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است، گفت: طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است و به دنبال آن هستیم که راه‌آهن را کارآمد کنیم.

صاحب‌خبر -

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نوین‌سازی ایستگاه‌های راه‌‌آهن اظهار داشت: ‌با بهترین شرکت‌های مشاور دنیا که طراحی‌های موفق‌ترین راه‌آهن‌ها را داشته‌اند قرارداد بسته‌ایم، آنها یک الی دو سال است که در راه‌آهن ایران مطالعه می‌کنند، طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است و ما به دنبال آن هستیم که راه‌آهنی را راه‌آهنی کارآمد کنیم تا تکالیف ذاتی و قانونی آن به راحتی اجرا شویم. 

عضو هیأت مدیره‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره بودجه بیان کرد‌: بخشنامه بودجه به تازگی ابلاغ شده است و در حال تنظیم پیشنهادات خود هستیم، یکسری ردیف‌ها در پیوست شماره یک قانون ردیف بودجه داریم که از گذشته این طرح‌ها وجود داشته است و احتمال دارد طرح‌های جدیدی را پیشنهاد کنیم. 

رسولی ادامه داد: از محل اعتبارات ردیف‌های متفرقه که یک ردیف از محل عوارض واردات کالا به کشور و گمرک است داریم که از سال 93 تأکید شده است و کماکان وجود دارد.

عضو هیأت مدیره‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در راه‌آهن، اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است، مهم این است که چرخ سنگینی که در اقتصاد ملی مؤثر است راه بیفتد و ممکن است در گام اول به سختی راه بیفتد، اما روی غلطکی که افتاد، سرعت می‌گیرد که پس از آن، ادامه مسیر راحت‌تر خواهد بود و در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر است. 

وی با اشاره به توجه به مشتری‌مداری در راه‌آهن گفت: سامانه 5149 در راه‌آهن راه‌اندازی شد تا مسافران انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند، همچنین در این سامانه اگر مسافری حین سفر با هر مشکلی مواجه شد به این سامانه پیام می‌دهد و به لحظه، پیام به رئیس همان قطار می‌رسد تا درهمان سفر مشکل مسافر رفع شود. 

عضو هیأت مدیره‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در صورت بروز تأخیرات در راه‌آهن، طبق قوانین راه‌آهن، خود را جریمه می‌کنیم و به مسافر خسارت پرداخت می‌کنیم؛ حتی اگر سیستم تهویه یا سیستم صوتی قطار خراب باشد، به مسافر پیامک می‌شود که برای دریافت خسارت مراجعه کند و همه اینها نرخ جریمه مشخص برای راه‌آهن دارد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما