شناسهٔ خبر: 22582978 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیرانوند: وزنه برداران کاملا آماده هستند/ هنوز روادید آمریکا صادر نشده است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: با وجود اینکه هنوز روادید به دستمان نرسیده است از وزارت امور خارجه درخواست داریم که برای حل مشکل ویزا کمک کند.

صاحب‌خبر -

بیرانوند:هنوز روادید به دستمان نرسیده است و از وزارت امور خارجه درخواست کمک داریممحسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران درباره شرایط ورزشکاران برای حضور در رقابت های جهانی آمریکا اظهار کرد:خوشبختانه نه تنها شرایط رضایت بخش است بلکه هیچ مشکلی هم از لحاظ اردویی وجود ندارد و ورزشکاران طبق برنامه ریزی های انجام شده تاکنون به 95تا 98 درصد‌آمادگی رسیده اند و در صورتی که همه چیز طبق روال پیش برود تا پایان هفته جاری تمام وزنه برداران به آمادگی 100 درصدی خواهند رسید.از چهارشنبه هم از فشار تمرینات کاسته خواهد شد و به اصطلاح ورزشی از چهارشنبه به بعد کاهش تمرینات را برای وزنه برداران در نظر گرفته ایم.

هنوز روادید به دستمان نرسیده است و از وزارت امور خارجه درخواست کمک کردیم

او ادامه داد:خدا را شکر هیچ گونه مصدومیتی در تیم وجود ندارد و تمام ورزشکاران با انگیزه و یک دل در حال تمرین کردن هستند و تنها منتظر رسیدن روادید هستیم و با وجود اینکه هنوز روادید به دستمان نرسیده است.از وزارت امور خارجه درخواست داریم که برای حل مشکل ویزا کمک کند چرا که ملی‌پوشان ایران در اوج قرار دارند.

تمام زندگی مان را صرف حضور در آمریکا کرده ایم و خوب نیست نتوانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم

بیرانوند درباره کارشکنی‌آمریکایی ها برای وزنه برداران کشورمان اظهار داشت:امیدوارم هر طور شده حتی در روزهای پایانی هم روادید را برای ما صادر کنند تا بدون مشکلی عازم رقابت های جهانی شویم.البته جدا از این مسائل قوانین کشور آمریکا هم به تازگی دچار تغییر و تحولات عمده ای شده است و متاسفانه این قانون نه تنها شامل حال ما شده بلکه سایر کشورها هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند.با توجه به اینکه نزدیک به چند ماهی می شود تمام وقت،زندگی،آبرو و انرژی مان را صرف این کار کرده ایم خوب نیست نتوانیم در رقابت های جهانی حضور پیدا کنیم.از طرفی روز چهارشنبه و با وجودی که تمریناتمان بسیار سنگین بود برخی از ورزشکاران توانستند باز هم رکوردهایشان را نسبت به گذشته افزایش دهند و باز هم تکرار می کنم که پولاد مردان کشورمان در شرایط ایده آلی به سر می برند.در صورتی که روادید زودتر از موعد مقرر به دستمان برسد بدون شک یک پوئن مثبت برایمان به حساب می آید و اگر هم این اتفاق رخ ندهد مطمئنا ورزشکاران نه تنها از شدت تمرینات شان کم نخواهند کرد بلکه با قدرت و حرفه ای گری خاصی مانند گذشته به تمریناتشان ادامه خواهند داد تا زمانی که روادیدمان صادر شود.

از زمان انتخابم به عنوان سرمربی تمام وزنه برداران توانسته اند رکوردهای شخصی شان را افزایش دهند

سرمربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری در مورد اینکه لیست اولیه برخی پولادمردان بالا اعلام شده است،گفت:این امر آمادگی صددرصدی ورزشکاران ما را می رساند و باید بگویم در این چند ماهی که به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری اعلام شده ام خدا را شکر تمام وزنه برداران به جزء بهداد سلیمی توانسته اند رکوردهایی را به ثبت برسانند که پیش از این موفق به انجام آن نشده بودند و ثبت این رکوردها بی شک اتفاقی نیست.در ضمن مسئولان فدراسیون هر امکاناتی را که لازم بوده در اختیار ورزشکاران قرار داده اند تا آنها بدون دغدغه خاصی تنها فکر و ذهنشان بالا بردن پرچم سه رنگ کشورمان در‌آمریکا باشد و در صورتی که شرایط مهیا باشد بدون شک وزنه برداران در آمریکا رکوردهای بی نظیری را از خودشان بر جای خواهند گذاشت.

بهداد نزدیک به 2سال بود که موفق به مهار وزنه بالاتر از 250 کیلوگرمی نشده بود

بیرانوند در مورد این که چقدر بر روی حرکت 2 ضرب بهداد کار شده است تا دوباره مانند المپیک مشکلی برایش پیش نیاید، اظهار داشت: بهداد از 2سال پیش که زانویش را مورد عمل جراحی قرارداده تاکنون نتوانسته بود بالاتر از وزنه 250 کیلوگرمی را بزند اما در رکوردگیری بابلسر و جلوی چشم داوران و تماشاگران توانست 253 را به راحتی بالای سر ببرد.تنها مشکل عمده بهداد اینست که در حرکت یک ضرب هنوز با شرایطی که مد نظر ما است فاصله زیادی دارد که امیدوارم بتواند در روزهای باقیمانده رکوردش را افزایش دهد تا در‌آنجا با خیالی راحتر به مصاف حریفانش برود.

بیرانوند:هنوز روادید به دستمان نرسیده است و از وزارت امور خارجه درخواست کمک داریم

تمام هدف وزنه برداران به اهتزاز در‌آوردن پرچم کشورمان در رقابت های جهانی است

او درباره علی حسینی هم خاطر نشان کرد: خدا را شکر علی حسینی هم نه تنها در فرم مناسبی قرار دارد بلکه بدون هیچ گونه آسیب دیدگی هم در حال پیشبرد اهدافش است.البته باید عنوان کنم بیشتر وزنه برداران مصدومیت کهنه ای را از گذشته به همراه دارند اما با این وجود آنها به تنها چیزی که فکر نمی کنند مصدومیت است و تنها هدفشان به اهتزاز در‌آوردن پرچم کشورمان در رقابت های جهانی است.

بیرانوند در مورد این که آیا از لحاظ روانی بر روی علی حسینی کار کرده است تا تحت تاثیر جو مسابقات جهانی قرار نگیرد، گفت:بله.البته جدا از موضوع روحی و روانی یکی دیگر از هدفگذاری مهم ما در‌آمریکا اینست که وزنه برداران تحت تاثیر مسابقات جهانی قرار نگیرند و رکوردهای تمرینی شان را در آمریکا هم تکرار کنند.به طوری که ما در طول روز جلسات مختلفی را با ورزشکاران برگزار می کنیم و براساس سیاست و استراتژی که از قبل برای آنها تعیین شده برنامه هایمان را جلو می بریم.فکر می کنم اگر مشکلی پیش نیاید نتایج خوبی را در آمریکا بدست خواهیم آورد.

کسب مدال طلا در فوق سنگین برایمان بسیار حائز اهمیت است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره لاشا تالاخادزه گرجستانی هم که در مسابقات قهرمانی گرجستان در حرکت یک ضرب موفق به مهار وزنه 220 کیلوگرمی شده بود،پاسخ داد:لاشا تالاخادزه نه تنها رکورددار دنیا است بلکه جزء چند وزنه بردار برجسته فوق سنگین وزن هم به حساب‌می آید به تازگی هم توانسته در حرکت 2ضرب وزنه 254کیلوگرمی را به ثبت برساند و همین موضوع کار ورزشکاران ما را سخت تر از قبل می کند.با این تفاسیر ما باید استراتژی داشته باشیم تا 2وزنه بردار ما یعنی بهداد و علی حسینی در حرکات یک ضرب رکوردهایی را به ثبت برسانند که در حرکات 2ضرب بدون دغدغه خاصی روی تخته بروند.البته بیشتر از همه کسب مدال طلا مجموع حرکات یک ضرب و 2ضرب برای ما مهمتر است.همچنین با توجه به اینکه در دسته فوق سنگین وزن 2وزنه بردار خوب را در ترکیبمان داریم باید از این فرصت بدست‌آمده نهایت استفاده را ببریم.

2تا از بهترین ورزشکاران طول تاریخ ایران یعنی بهداد سلیمی و علی حسینی را به رقابت های جهانی اعزام می کنیم

او در مورد نگاهی که به دسته فوق سنگین مسابقات جهانی وجود دارد و انتظار می‌رود که ایران بتواند دوباره مدال طلا را به دست بیاورد، اظهار کرد: از آنجا که قوی‌ترین مرد المپیک از دسته فوق سنگین وزنه‌برداری انتخاب می‌شود، تمام کشورها نگاه ویژه‌ای به آن دارند و رقابت این دسته از حساسیت بالایی برای همه کشورها برخوردار است به همین دلیل ما هم تمام توان خود را روی فوق سنگین قرار می‌دهیم و از طرفی نتیجه تیمی هم در روز پایانی مسابقات و در دسته فوق سنگین وزن مشخص می شود که کدام کشور می تواند قهرمان جهان شود. خوشبختانه ما داریم 2تا از بهترین وزنه برداران طول تاریخ ایران یعنی بهداد سلیمی و علی حسینی را به رقابت های جهانی اعزام می کنیم.به طوری که علی حسینی پس از هشت سال دوری از میادین توانسته است در تمرینات رکوردهای بالایی را ثبت کند و امید زیادی داریم تا همین درخشش را در‌آمریکا هم ادامه دهد و همچنین بهدادی را که با کوله باری از تجربه و عنوان جهانی و المپیک پای به کوران مسابقات جهانی می گذارد.

بیرانوند:هنوز روادید به دستمان نرسیده است و از وزارت امور خارجه درخواست کمک داریم

امیدوارم بین بهداد و سعید یکی از آن ها موفق به کسب مدال طلا شوند

بیرانوند افزود: درباره دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم همه مسائل به روز مسابقه بازمی گردد و امیدواریم با تدابیر کادرفنی و تلاش بهداد و سعید یکی از آن ها موفق به کسب مدال طلا شوند تا این نشان بار دیگر به کشورمان تعلق بگیرد.

تمام وزنه برداران از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردارند

او درباره شانس های مدال آوری وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی گفت: در کنار سهراب مرادی، کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سعید علی حسینی که شانس های مسلم کسب مدال هستند از نفراتی مانند ایوب موسوی و علی میری در دسته ۹۴ و ۸۵ کیلوگرم استفاده می کنیم که از نیروی جوانی، انگیزه مناسب و جسارت بالایی بهره می برند و شانس شان برای مدال آوری کم نیست. علی هاشمی وزنه بردار المپیکی ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم است که در کنار محمدرضا سلیمانی جوان روی تخته می روند و برای نتیجه گیری تلاش می کنند. اینگونه نیست که با تک ستاره هایمان به رقابت های جهانی اعزام شویم.

یک چهارم ملی پوشان جوان هستند و در آینده ای نزدیک جزء برترین های جهان می شوند

او افزود: در گذشته به سلیمانی و میری فرصت حضور در اردوهای تیم ملی داده نمی شد و حتی نام علی میری در میان فهرست ۲۰ نفره وزنه بردارانی که می توانستند در بازی های داخل سالن آسیا شرکت کننده وجود نداشت اما اکنون یک چهارم ملی پوشان جوان های ۲۱ و ۲۲ ساله ای هستند که در آینده ای نزدیک جزء برترین های جهان می شوند. بنابراین برای اعزام تیم به رقابت های جهانی تنها به چند ستاره اکتفا نکردیم و نفرات دوممان هم شانس دارند. حتی شرایطی فراهم شد تا سعید علی حسینی هم با وجود هشت سال غیبت در عرصه وزنه برداری اکنون به عنوان یکی از بهترین های جهان در رقابت ها شرکت می کند. بهداد هم همین وضعیت را دارد.

بیرانوند:هنوز روادید به دستمان نرسیده است و از وزارت امور خارجه درخواست کمک داریم

بیرانوند با اشاره به برنامه هایش در تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: برای تمام این وزنه برداران برنامه ریزی منسجمی انجام دادیم و روی تمام آن ها نظارت ویژه ای داشتیم‌. طبق برنامه ای که در هفته های ابتدایی شروع کارم در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار دادم اعلام کردم ملی پوشان سوم آبان به اوج آمادگی می رسند و خوشبختانه در آن روز که رکوردگیری بابلسر برگزار شد در مجموع ۵۸ کیلوگرم رکورد شخصی وزنه برداران حاضر در اردو جا به جا شد. البته شک ندارم در یک هفته اخیر وضعیت آن ها بهتر هم می شود.

اقدام به موقع رئیس فدراسیون موجب شد تا وزنه برداری کشورمان از دوپینگ پاک شود

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران درباره غیبت ۱۰ کشور در رقابت های جهانی به دلیل دوپینگ و مسائل سیاسی گفت: یک سال پیش علی مرادی دستور داد تا در لیگ وزنه برداری از شرکت کنندگان تست دوپینگ گرفته شود که برخی با این موضوع مخالفت کرده و اعتقاد داشتند وزنه برداری با این اقدام نابود می شود و قربانی می دهد اما او امروز را می دید و کاری که بسیاری از کشورها انجام ندادند عملی کرد تا وزنه برداری ایران پاک شود. اقدام مرادی مانند عمل جراحی بود که در روزهای ابتدایی با درد همراه است چرا که برخی وزنه برداران دوپینگی محروم شدند اما در عرصه بین المللی ایران تنها یک وزنه بردار نوجوان دوپینگی داشت‌. برنامه ریزی فدراسیون براساس یک چالش بزرگ انجام شد. کاری که فدراسیون ایران ۲ سال پیش انجام داد اکنون کشورهای دیگر می خواهند شروع کنند.

او افزود: زمانیکه یک وزنه بردار بداند برای حضور در لیگ باید تست بدهد مربیان تیم ملی هم متوجه می شوند که او با رکورد واقعی به اردو می آید و در مسابقات هم می تواند رکوردهای خوبی بزند. سیاست فدراسیون مثبت بوده است و امیدوارم بحث پاک بودن وزنه برداران به شهرستان ها هم برسد. باید به عنوان سرمربی تیم ملی و رئیس کمیته آموزش و مربیان فدراسیون از زحمات مربیان شهرستانی هم تقدیر و قدردانی کنم چراکه هر چه آن ها می کارند من درو می کنم. مربیان شهرستان خشت اول را می چینند و بدون اینکه فعالیت در این رشته برای آن ها بار مالی مناسبی داشته باشد تنها از روی عشق و علاقه ای که به این رشته دارند فعالیت می کنند. آن ها بیشتر از اینکه فکر اعضای خانواده شان باشند روی نفرات مستعد وزنه برداری سرمایه گذاری می کنند و بدون هیچ گونه چشمداشتی مشغول تربیت چهره های شاخص هستند. کوچک ترین کاری که می توانم برای مربیان شهرستانی انجام دهم اینست که آن ها را با متدهای روز تمرینی و دانش های جدید آشنا کنم و با توجه به جایگاهی که در کمیته آموزش فدراسیون جهانی دارم بار علمی وزنه برداری را به بهترین شکل به این مربیان زحمتکش انتقال دهم.

بیرانوند خاطرنشان کرد: القا ورزش پاک به مربیان شهرستان ها در بحث تسهیل استعدادیابی آن ها تاثیرگذار است. همچنین باید بحث استفاده از مکمل های مجاز، تغذیه، علم تمرین، فیزیوتراپی، ماساژدرمانی به آن ها آموزش داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما