شناسهٔ خبر: 22581448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اعتقاد به تعامل، مشورت و گفت و گو دارم خانه احزاب تقویت شود

به گزارش روز یکشبه روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در نشست مشترک فعالان ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری در استان با تاکید بر تداوم برگزاری این جلسه ها،

صاحب‌خبر - به گزارش روز یکشبه روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در نشست مشترک فعالان ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری در استان با تاکید بر تداوم برگزاری این جلسه ها، افزود: سعی بر این است،در هر فصلی نشستی با اعضای ستاد داشته باشد، لازم است به منظور هدفمندتر شدن آن دبیرخانه ای تشکیل شود و به ثبت و ضبط موارد مطرح شده و برنامه ریزی برای انجام جلسه های آینده بپردازد.
وی ادامه داد: پیشنهاد حضور عضوی از اعضای ستاد در جلسه های رسمی و کارگروه های استانی را می پذیرم و تاکید می کنم که حتما باید فردی که به فراخور هر جلسه از سوی این ستاد معرفی شود ،هم در مرکز استان و هم در شهرستان ها در جلسات استانداری و فرمانداری ها حضور یابد و به ارائه نقطه نظر و دیدگاه های خود پیرامون موضوعاتی که مطرح می شود ،بپردازد.
استاندار یزد تاکید کرد: اعضای ستاد دکتر روحانی باید در تصمیم گیری استان حضور داشته باشند و به انجام بهتر امور کمک کنند و هم این امر به انسجام و هماهنگی مجموعه ستادها در استان منجر شود.
زمانی قمی آنگاه با تاکید بر بهره مندی از توان جوانان در پست های مشورتی استانداری و فرمانداری ها یادآور شد : این امر در راستای ایجاد روند کادرسازی ضروری است منتهی کادرسازی رسمی مستلزم صدور اجازه استخدام است که این امر در اختیار هیچ یک از استانداران نیست ولی تلاش می کنم تا با جلب نظر دیگر استانداران پیشنهادی را برای گرفتن تعدادی مجوز استخدامی برای استانها به دولت ارائه دهیم تا روند کادرسازی مغفول واقع نشود و در این راه نیز باید اعتماد لازم به جوانان صورت گیرد و هرگز نگران واگذاری امور به جوانترها نباشیم.
استاندار یزد با اشاره به دیگر نقطه نظرهای ارائه شده از سوی حاضران ، تدوین پیشنهادها در زمینه موضوع گفت و گو میان نسل ها و طرح نیازهای نسل جوان و امروزی را در استان خواستار شد و بر لزوم تدوین و ارائه این پیشنهادها برای بررسی و عملیاتی شدن تاکید کرد.
زمانی قمی سپس با بیان این نکته که در جایگاه استاندار هم با احزاب اصلاح طلب و هم با احزاب اصولگرا جلسه خواهم داشت، تصریح کرد: گرچه یک اصلاح طلبم ولی هرگز نمی توانم وظایفی را که به عهده ام نهاده شده ترک کنم و در این راستا حتما با فعالان اصولگرا نیز جلساتی خواهم داشت و با آنها به گفت و گو و تبادل نظر خواهم پرداخت.
استاندار یزد اظهار کرد: در حوزه مواجهه با احزاب اصلاح طلب یا اصولگرای استان قطعا با یک جبهه متحد و مجموعه منسجم ارتباط خواهم داشت چرا که وقت من و رسیدگی به اولویت های استان، اجازه نخواهد داد تا با تک تک احزاب جلسه بگذارم و حرف آنان را بشنوم.
زمانی قمی با بیان این نکته که شکل گیری احزاب مستقل نیاز جدی برای توسعه کشور است و معتقدم در صورت کنار گذاشته شدن احزاب باندها به عرصه خواهند آمد افزود: در مسیر باند بازی هیچ ضابطه ای وجود ندارد و ممکن است شاهد رویداد هرگونه اتفاقی اعم از فساد و اختلاس در این راه باشیم چرا که باندها فاقد شناسنامه مشخص هستند اما می توان بر احزاب شناسنامه دار نظارت کرد و در برابر تخلف های احتمالی آنها ایستاد به همین منظور حتما باید خانه احزاب تقویت شود و فعالیت های حزبی رونق گیرد.
استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های استان در پرداختن به گردشگری سلامت و حوزه بهداشت و درمان و مراجعه افراد از سایر استان ها به یزد برای ادامه روند درمان خود گفت: باید با رایزنی مناسب دولت را با این روند و نگاه همراه کنیم و موضوع اشغال ضریب تخت ها در استان توسط غیر یزدی ها را تبیین و به این نکته نیز توجه کنیم که با ثبت جهانی یزد احتمال حضور تبعه دیگر کشورها برای انجام فرایند درمانی در استان نیز افزایش می یابد و به همین منظور ضروری است تا برای رفع این نگرانی اقدام شایسته ای صورت گیرد و مساله توسعه درمانی را تعقیب کنیم.
به گفته زمانی قمی ، در بحث گردشگری سلامت بهره مندی از سرمایه گذاران خارجی کار مناسبی است که آغاز شده و دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر آن تاکید دارند و در استان نیز این مسیر باید دنبال شود.
وی به استفاده از نظرها و راهنمایی های صاحب نظران و کارشناسان در مسیر تصمیم گیری استان تاکید کرد و افزود: نگاه ما در مسیر تصمیم گیری برای استان نباید تنها به استاندار ختم شود بلکه همه شخصیت ها و صاحب نظران و بزرگان استان باید در این راه ما را همراهی کنند و فرایندی ایجاد شود که در آن اعتماد متقابل وجود داشته باشد و همه در پهنه استان برای رفع مشکلات استان به یکدیگر مساعدت نمایند.
استاندار یزد آنگاه به خروج از دایره تنگ تصمیم گیری در استان تاکید کرد و گفت: با عمل به قانون استفاده نکردن از بازنشستگان بخشی از این مشکل رفع خواهد شد، اصرار دارم تا جای ممکن این قانون اجرا شود تا آرام آرام نسل جدید در چرخه تصمیم گیری های استان حضور یابد.
زمان قمی با اشاره به جایگاه و نقش و کارکرد سازمان های مردم نهاد در جامعه تصریح کرد: وجود سمن ها و تشکل های مدنی همانند احزاب در جامعه ضروری است و همانگونه که در 20 سال گذشته کوشیدیم تا در بستر جامعه مدنی، احزاب به رشد و بالندگی برسند اکنون نیز باید از گسترش و فراگیری حوزه عمل سازمان های مردم نهاد حمایت های لازم صورت گیرد.
وی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد دستور داد تا تمامی درخواست های ارائه شده برای تشکیل سمن ها فارغ از روند بروکراسی اداری مورد توجه قرار گیرد و گفت: باید از نهادهای مردمی پس از شکل گیری حمایت های لازم صورت گیرد چرا که سمن ها حلقه وصل و پل ارتباطی و نظارتی بسیار مناسبی هستند که می توانند نقطه نظرها و مسائل و مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل کنند و برای آن راهکاری بیاندیشند.
استاندار یزد با اشاره به مقوله توسعه در یزد تصریح کرد: توسعه استان را در یک کلام باید در همه عرصه ها به ویژه در زمینه هایی که استعداد فراوان تری وجود دارد دنبال و در این مسیر مراقبت کنیم تا اولا این روند توسعه در همه پهنه استان شکل گیرد و ثانیا در هر نقطه از استان با توجه به مزیت ها و ظرفیت های آن محل روند توسعه برجسته و عملی شود.
زمانی قمی اظار کرد: در روند توسعه استان توجه به الزام ها و ظرفیت ها و نقطه نظرهای نخبگان و صاحب نظران و نقش آفرینی منابع انسانی ماهر و توسعه یافته ضروری است و باید در این مسیر حرکت کنیم.
وی به ثبت جهانی یزد اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی یزد در حقیقت به رسمیت شناختن تاریخ، تمدن و پیشینه با عظمت مردم این دیار است و این رویداد هم افتخاری برای یزدی ها و هم افتخاری برای تمام ایران است که باید از آن به نحو شایسته در مسیر توسعه بهره گیریم.
وی اظهار کرد: راه غلبه بر معضل بیکاری در استان ، بهره مندی از همه ظرفیت های موجود به ویژه استفاده از مزیت های اقتصاد دانش بنیان است و در این راه باید به همه ایده ها و نظرهای نخبگانی که در نهایت به خلق ثروت، تولید و اشتغال ختم می شود ،بها دهیم و از آن در همه استان بهره مند شویم.
استاندار یزد تصریح کرد: در این مسیر توسعه، اولویت رسیدگی به ذخائر آبی استان به عنوان پیش نیاز توسعه است، در این راه و در راستای حل این مشکل تمامی گزینه ها و راه حل ها مدنظر خواهد بود و از آن استفاده خواهیم کرد و به موازات موضوع انتقال آب باید الگوی مصرف در حوزه های کشاورزی، شرب، بهداشت و صنعت هم تغییر کند.
زمانی قمی با بیان این نکته که همه باید روی یک نسخه مشخص از توسعه استان به توافق برسیم و با انسجام برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم ،افزود: از همه شما انتظار دارم تا اختیارهای مسوولان به ویژه استاندار را در این مسیر به رسمیت بشناسید چرا که در عین اینکه اهل تعامل و گفت و گو هستم اختیار و جایگاه خود را نیز به درستی می شناسم و از آن برای توسعه استان بهره خواهم گرفت منتهی این امر هیچ منافاتی با گرفتن مشورت، تعامل با اهل نظر و شخصیت های برجسته استان نخواهد داشت.
7536*2047* دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

نظر شما