شناسهٔ خبر: 22577188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات پشتیبان صنعتی در استان مرکزی همپای صنایع شکل نگرفته است

صاحب‌خبر -

رقیه یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت گمرکات این استان به نسبت گذشته مطلوب شده اما در زمینه انبار داری، حمل و نقل های بین المللی، بودجه های نگهداری و سایر موارد مشکلات زیادی وجود دارد.
وی بیان کرد: سیستم بانکی استان مرکزی به عنوان مهمترین خدمات مالی بخش اقتصاد، یک سیستم مناسب با صنایع بزرگ و تخصصی منطقه نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: در تمام برنامه ها بحث خدمات نوین، خدمات پشتیبانی تولید، خدمات مالی و بانکی به عنوان نیاز در استان مرکزی دیده شده اما، اعتقاد به برنامه ها به معنای واقعی وجود ندارد و بیشتر آن ها به صورت بخشی دنبال می شود.
یادگاری اظهار کرد: برنامه ها بیشتر از سوی وزارتخانه ها نوشته و ابلاغ می شود و دستگاه های مختلف با وزارتخانه ها هماهنگ هستند و این امر باعث می شود برنامه ریزی های منطقه ای و استانی کمتر مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: باید برنامه هایی که در داخل استان تدوین می شود مورد توجه ویژه قرار گیرد و در این راستا ضمانت نامه های اجرایی خاص در نظر گرفته شود.
یادگاری عنوان کرد: بخش خدمات از نظر اشتغال در استان کوچک نیست و بیش از 50 درصد از اشتغال های ایجاد شده در این بخش است اما خدماتی که شکل گرفته خیلی مورد نیاز صنایع و کشاورزی نبوده است.
وی گفت: خدمات صورت گرفته در استان مرکزی بیشتر به شکل خرد و کوچک است و اشتغالی که درمانگر اقتصاد باشد باید مولد و دارای ارزش افزوده باشد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ استقرار دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصوه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما