شناسهٔ خبر: 22577181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان:

۴۶ درصد جانباختگان حوادث رانندگی سیستان و بلوچستان مربوط به معابر شهری و عابر پیاده است

R7843/P41362/S6,65/CT1

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶ درصد جانباختگان حوادث رانندگی سیستان و بلوچستان مربوط به معابر شهری و عابر پیاده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی نا‌م‌درست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بیش از 17 ارگان در انتظام بخشی ترافیک دخیل هستند ولی در حال حاضر پلیس راهور استان در این زمینه تنها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پلیس راهور سیستان و بلوچستان جهت انتظام‌بخشی ترافیک به تعامل سایر ارگان‌ها نیازمند است، افزود: متاسفانه در حال حاضر ادارات دیگر استان در زمینه انتظام بخشی ترافیک یا ورود ندارند یا بسیار کند هستند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان سیستان و بلوچستان جهت برنامه‌ریزی و اعزام کارشناس برای آموزش در مراکز آموزشی و ادارات آمادگی کامل دارد که در این راستا هر درخواستی از جانب ادارات استان ارسال شود، در اولین فرصت برای آموزش مباحث راهنمایی و رانندگی به پرسنل آن کارشناسان مجربی اعزام می‌کنیم.

نا‌م‌درست تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد انسان عامل 70 درصد تصادفات است، بنابراین ضرورت آموزش به افراد در زمینه مباحث راهنمایی و رانندگی به طور جدی احساس می‌شود و همه ارگان‌ها باید در زمینه آموزش ورود کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان افزود: آموزش و پرورش یکی از محل‌هایی است که آموزش مباحث ترافیکی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین انتظار داریم آموزش و پرورش استان به آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ورود کند.

وی اظهار داشت: طبق آخرین ارزیابی انجام شده ما در استان در روزهای شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه به ویژه در ساعات 18 تا 21 بیشترین تصادفات را در سطح معابر داریم و بیشترین نوع برخورد، برخورد "خودرو با عابر و سپس خودرو با موتورسیکلت است.

نا‌م‌درست ادامه داد: حدود 46 درصد فوت شده‌های حوادث رانندگی سطح استان مربوط به معابر شهری و عابر پیاده است که در مدت 6 ماهه نخست امسال 14 مرد و 4 زن در استان به این نحو جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مردم استان باید مطلع باشند که مسئولیت نگهداری اطفال زیر 7 سال بر عهده والدین آنها است و در صورتی که حادثه رانندگی برای این کودکان رخ دهد، طبق قانون نظر پلیس بر این است که 50 درصد تقصیر به والدین بر می‌گردد.

انتهای پیام/

نظر شما