شناسهٔ خبر: 22575154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان کردستان: مشکلات مناطق زلزله زده را پیگیری می کنم

کرمانشاه- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مشکلات و مطالبات مردم زلزله زده این مناطق را در مجلس پیگیری می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ علی محمد مرادی در این بازدید با مردم زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی دیدار کرد و ضمن دلجویی از آنها افزود: به همراه نمایندگان استان کرمانشاه مطالبات و مشکلات شما را پیگیری می کنم.
او در این دیدارها بر کنترل و نظارت بیشتر بر ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: ساختمان ها باید مقاوم ساخته شوند تا در مقابل حوادثی مانند زلزله کمتر آسیب ببینند.
وی این زلزله را هشداری به مسئولان و مردم در زمینه توجه بر ساخت و سازها دانست و اظهار کرد که در ساخت و سازها باید به موضوع مقاوم سازی به صورت ویژه نگریسته شود و از بروز چنین خساراتی جلوگیری گردد.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از کمک های مردم ایران به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: مردم ایران حماسه بزرگی خلق کردند که جای تقدیر دارد.
مرادی همچنین کمک های مردم استان کردستان به زلزله زدگان را ستود و گفت: مردم زلزله زده نیازمند کمک های مستمر بیشتری هستند و باید زمینه اسکان آنها به سرعت فراهم شود.
وی همچنین بر تسریع در بازسازی منازل زلزله زدگان تاکید کرد و گفت: این مورد را در مجلس به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم بر جای گذاشت.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما