شناسهٔ خبر: 22572927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف قرآنی در مازندران اندک است

نمایندگی مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: وقف قرآنی در مازندران اندک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم اوقاف استان که در دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار شد، اظهار کرد: طی سال جاری دو وقف قرآنی در استان به ثبت رسیده است. قرآن کریم در کشور مهجور قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خاطرنشان کرد: همایش های مختلف در کشور برگزار می شود اما زمانی که به همایش قرآنی در دستور کار قرار دارد بودجه‌ با کمبود رو به رو می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه وقف های قرآنی در مازندران بسیار اندک است، تصریح کرد: فکرها تشنه معارف قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه همه مربیان طرح تربیت مربی مبلغان موقوفات قرآنی هستند، گفت: استقبال از موقوفات در مازندران مناسب است اما در مقابل برخی افراد و سازمان ها در مقابل احیای موقوفات مقاومت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نظر مراجع تقلید، علما و حتی مدیران ارشد این استان مانند آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و اسلامی استاندار بر احیای کامل موقوفات است، اظهار کرد: مدرسه فنی و حرفه ای در قائمشهر در راستای اجرای نیت واقف در دهه وقف تجهیز شده است.

حیدری با اشاره به اینکه وقف های جدید به سمت و سوی نیازهای جامعه کشیده شود، گفت: برخی دانشجویان برای تحصیل دارای مشکلات بسیاری هستند که اگر موقوفاتی در این زمینه وجود داشته باشد اوقاف می تواند دغدغه مالی این دانشجویان را برطرف کند.

وی افزود: ترویج مفاهیم و معارف قرآن کریم یکی از نیازهای روز جامعه است که مربیان قرآنی می توانند در این حوزه وارد شوند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما