شناسهٔ خبر: 22571016 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فروش دل، قلوه و جگر فاسد رنگ شده آغشته به خون در میدان بهمن

رئیس مرکز گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از عرضه موادغذایی فاسد و رنگ شده با خون حیوانی در فروشگاه‌های فرآورده‌های گوشتی میدان بهمن خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تعزیرات حکومتی استان تهران ، بهمن حسن بیگی افزود : بر اساس گزارش‌های ارسالی به سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر عرضه موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در میدان بهمن ،‌گشت سیار تعزیرات به همراه سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسان اصناف از واحدهای عرضه موادغذایی در این منطقه بازرسی صورت گرفت.
وی گفت‌:در بازدید از 5 واحد صنفی عرضه موادغذایی مشخص شد که این واحدها مواد خام دامی از جمله دل، قلوه و جگر یخ زده و تاریخ مصرف گذشته را داخل یخچال نگهداری می‌کنند.
حسن بیگی افزود:صاحبان این واحدهای صنفی با مشاهده بازرسان سریعا فرآورده‌های گوشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را از داخل یخچال خارج و به بیرون از مغازه‌ها منتقل کردند.
رئیس گشت سیار تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بازرسان سریعا از انتقال اقلام فاسد این واحدهای صنفی متخلف اطلاع یافتند و پس از کشف موادغذایی دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته اقدام به معدوم سازی آن‌ها کردند.
حسن‌بیگی تصریح کرد: در بررسی‌ها مشخص شد این واحدهای صنفی از رنگ‌های آغشته به خون حیوانی برای تازه نشان دادن محصولات غذایی خود استفاده می‌کردند و در نهایت دل، قلوه و جگرهای فاسد رنگ شده را به واحدهای فروش ساندویچ و جگرکی‌ها می‌فروختند.
رئیس گشت سیار تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد:به دنبال این بازرسی‌ها بیش 100 کیلوگرم دل، قلوه و جگر یخ زده معدوم شد.
وی گفت ‌:پرونده تخلفاتی برای این واحدها تشکیل و برای رسیدگی به شعبه تعزیرات ارجاع شد.

نظر شما