شناسهٔ خبر: 22569624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراض به اصلاحیه قانون ختم نبوت ادامه دارد؛

دولت پاکستان انجام عملیات علیه اعتصاب‌کنندگان در پایتخت را به تعویق انداخت

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

وزیر کشور پاکستان با اعلام اینکه امروز ملاقاتی میان مسئولین دولتی و نمایندگان اعتصاب‌کنندگان صورت خواهد گرفت، گفت: ما عملیات نظامی علیه آنان را ۲۴ ساعت به تأخیر خواهیم انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، احسن اقبال تصریح کرد: ما از علما و رهبران مذهبی می‌خواهیم به این اعتصابِ بی‌جهت، ورود پیدا کرده و مسئولین حزب «لبیک یا رسول الله» را متقاعد کنند که به اعتصاب خود پایان دهند.

وزیر کشور پاکستان اضافه کرد: هیچ کس در پاکستان حق ندارد علیه قانون ختم نبوت تبصره یا اصلاحیه‌ای تصویب کند و ما به همه مسلمانان تضمین می‌دهیم که پارلمان پاکستان از اعتقاد ختم نبوت دفاع خواهد کرد.

وی افزود: متأسفانه اعتصاب سیزده‌روزه حزب  لبیک یا رسول الله مشکلات زیادی در پایتخت پاکستان به وجود آورده است و آنها با استفاده از نام رسول گرامی اسلام و برانگیختن احساسات و عواطف مردم باعث بروز خسارت‌های فراوانی شده‌اند.

از سویی دیگر مسئولین این اعتصاب ضمن تأیید سخن وزیر کشور پاکستان درباره رایزنی و ملاقات با مسئولین دولتی اعلام کردند: قرار است امروز جلسه‌ای مشترک برگزار شود و در صورتی که تمام خواسته‌های اعتصاب کنندگان پذیرفته شود، اعتصاب به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است نیروی‌های نظامی فراوانی از اطراف ایالت پنجاب به شهر اسلام‌آباد اعزام شده و اطراف محل اعتصاب را به محاصره خود در آورده‌اند.

این در حالی است که از روز گذشته روند بازداشت افرادی که قصد دارند به اعتصاب بپیوندند نیز آغاز شده و با دستور دولت پاکستان بیمارستان‌های شهر اسلام‌آباد و راولپندی اعلام حالت فوق‌العاده کرده و آماده پذیرش مصدومین احتمالی هستند.

سال‌هاست اعتقاد به خاتمیت پیامبر اسلام(ص) تبدیل به وجه اشتراک مردم پاکستان شده و گروه‌هایی مثل قادیانی‌ها که اعتقاد به پیامبری احمد قادیانی پس از رسول گرامی اسلام دارند از سوی مردم و دولت طرد شده‌اند.

در روزهای اخیر زمزمه اصلاح قانون خاتمیت و تسهیل شرایط زندگی برای افرادی که قائل به خاتمیت نیستند باعث شده تا گروه‌های مذهبی فراوانی دست به اعتراض بزنند و در همین راستا حزب لبیک یا رسول الله سیزده روز است خیابان‌های شهر اسلام‌آباد را بسته و دست به اعتصاب زده است.

فعال شدن برخی گروه‌های بهایی نیز زنگ خطری جدی برای مردم پاکستان است، زیرا عدم وجود اطلاعات کافی درباره آنها باعث شده که برخی وزرای پاکستانی نیز در مراسم این فرقه ضاله شرکت کنند.

انتهای پیام/.*

نظر شما