شناسهٔ خبر: 22568401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

پانا گزارش میدهد/

برقراری ایستگاه های «همه واقف باشیم» در استان همدان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ایستگاه های «همه واقف باشیم» در طول هفته وقف در اکثر میادین اصلی شهرستان ها برقرار خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا همدان، حجت الاسلام محمد کاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف به بیان عملکرد یک ساله گذشته اداره کل اوقاف استان و همچنین برنامه های آینده پرداخت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به ساخت ۹فیلم مستند با همکاری روابط عمومی اداره اوقاف گفت:برخی از این کلیپ ها و فیلم های ۲تا۲۰ دقیقه ای از شبکه های ملی و استانی همدان پخش خواهند شد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به برگزاری همایش «یاوران وقف» جهت تجلیل از فعالان عرصه وقف ادامه داد: در این همایش ازبرخی اصحاب رسانه تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در دهه وقف اعزام کاروان زائراولی‌ها برای مشهد مقدس است، تصریح کرد: 110 نفر از افرادی که تاکنون به مشهد مشرف نشدند سوم آذر ماه از محل موقوفاتی با این نیت به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین از برگزاری همایش «وقف در تاریخ همدان» با مشارکت اساتید دانشگاه آزاد یکم آذرماه در محل دانشگاه آزاد خبر داد.

 حجت الاسلام کاروند با اشاره اعزام اکیپ های پزشکی در مناطق محروم شهرستان کبودراهنگ و فامنین در دهه وقف بیان کرد: در طول این دهه بیماران به صورت تمام وقت می توانند با مراجعه به درمانگاه اعتمادیه رایگان ویزیت شوند. این درمانگاه همچنین در طول سال به 32 روستا خدمات رایگان ارایه می دهد.

وی با بیان اینکه 100 میلیون تومان تجهیزات بیمارستانی برای بیمارستان فیروز آبادی خریداری شده است، گفت: بیمارستان امیر المومنین(ع) اسدآباد در هفته وقف ویزیت رایگان برای اسدآبادی‌ها خواهد داشت..

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین اعلام کرد اداره کل اوقاف همدان طی سه مرحله از محل موقوفات و خیرات به زلزله زدگان کرمانشاه کمک هایی شامل کنسرو لوبیا، تن ماهی، سیب درختی، آب معدنی، نان، آرد، برنج، پوشاک و پتو ارسال کرده است.

کاروند با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی سبد کالا در استان همدان، تصریح کرد: ساخت 10 حمام روستایی در هفته وقف در استان همدان به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود موقوفه ی منفعتی با بیش از ۳۰۷ عنوان نیت واقف در استان همدان یادآور شد: یکی از اقدامات در حوزه اجرای نیت مذهبی موقوفات اعزام مبلغان حوزه علمیه قم و مبلغان بومی استان است.150 مبلغ از حوزه علمیه قم و106 مبلغ بومی برای برنامه‌های مختلف به مناطق مختلف استان همدان اعزام شدند و از محل موقوفات هزینه‌ها پرداخت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه اجرای ویژه برنامه «مهر تحصیلی» در استان با توزیع 6 هزار و 200 بسته حمایتی شامل لوازم‌التحریر در استان همدان انجام شده است، ادامه داد: از محل موقوفاتی با نیت کمک هزینه تحصیلی به دانش جویان دانش آموزان، طلاب و دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از محل موقوفه بهاءالملک اکیپ پزشکی به 32 روستا اعزام شده است، خاطرنشان کرد: درمانگاه اعتمادیه اسفند سال گذشته افتتاح شد برای این 32 روستا خدمات و داروی رایگان ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه از محل موقوفه بهاءالملک به بیماران پروانه‌ای همدان کمک شده است، افزود: به همه بیماران پروانه‌ای در همدان کمک شده به غیر از بیماران پروانه‌ای شهرستان تویسرکان که هیچ موقوفه‌ای در حوزه سلامت ندارند.

وی تعداد بیماران پروانه‌ای در استان همدان را 33 نفر دانست و با بیان اینکه به هر بیمار پروانه‌ای مبلغ یک تا 1.5 میلیون تومان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: بیماران پروانه‌ای هزینه‌های زیادی دارند که این مبلغ برای آنها کفایت نمی‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآن کریم است، افزود: امسال مرحله شهرستان، استانی و کشوری مسابقات قرآن کریم برگزار شد و استان همدان رتبه کشوری کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 52 مورد وقف جدید انجام شده است، ادامه داد: وقف کشاورزی، خانه، باغ و کتاب انجام شده و آخرین وقف که امروز انجام شد وقف 110 اثر فاخر هنری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: در هفته وقف 12 مورد وقف جدید شناسایی شده که احتمال می‌رود در دهه وقف ثبت شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بیشترین وقف‌های در نهاوند و همدان ثبت شده است، افزود: در سال‌جاری اقدامات عمرانی بسیاری در استان همدان انجام شده است.

حجت الاسلام کاروند تعمیرات سرویس بهداشتی 60 بقعه، تکمیل حسینیه، تربت خانه امامزاده عبدالله(ع) همدان، تکمیل سفت کاری امامزاده قاسم حیدره، ساخت و شروع به کار سر درب امامزاده یحیی(ع)، درب امامزاده محسن و مرمت گنبد و تربت خانه امامزاده محسن(ع) و ... را از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در استان همدان برشمرد.

وی با بیان اینکه در زمینه اخذ سند مالکیت در بقاع متبرکه و موقوفات در استان با همکاری ثبت اتفاقات خوبی افتاد چراکه نداشتن سند مالکیت باعث تعرض به موقوفات می‌شود، افزود: امسال 6 هزار و 904 هکتار سند مالکیت برای موقوفات صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه مستندسازی مطالبات اداره اوقاف و امور خیریه از دستگاه‌های اجرای انجام شده است، افزود: طلب‌های اداره اوقاف استان همدان از ادارات مستندسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان 416 میلیارد تومان از ادارات دولتی مطالبه دارد، افزود: از این مبلغ 154 میلیارد تومان مورد پذیرش قرار گرفته که مربوط نیرو‌های مسلح، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش است.

در هفته وقف جشنواره عکاسی و تئاترخیابانی با موضوع وقف در خیابان بوعلی از روز شنبه برگزار می شود.

/محمدمهدی محمودی/

نظر شما