شناسهٔ خبر: 22568315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مخالفت مصر با طرح پیشنهادی آل سعود علیه سوریه

نماینده دائمی مصر در شورای حقوق بشر سازمان ملل، با طرح پیشنهادی آل سعود برای سوریه مخالفت کرد: «ماهیت این طرح کاملا سیاسی و غیرحقوقی است و در آن توازن حداقلی رعایت نشده است!»

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق ، محمد موسی، نماینده دائمی مصر در شورای حقوق بشر سازمان ملل، با طرح پیشنهادی آل سعود برای سوریه مخالفت کرد: «ماهیت این طرح کاملا سیاسی و غیرحقوقی است و در آن توازن حداقلی رعایت نشده است!»

در این طرح، آل سعود خواستار محاکمه آن‌چه «جنایتکاران جنگی» خوانده در دادگاه بین المللی لاهه شده است. دانی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی از این طرح حمایت کرد. روزنامه عبری‌زبان یدیعون احارنوت، این طرح را گام جدید «ائتلاف اسرائیل و سعودی علیه سوریه» خواند.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل با این طرح مخالفت کرد و خواهان بررسی پرونده قطر و عربستان در حمایت از تروریسم شد: «قطر و عربستان در همه چیز اختلاف دارند به جز نابودی و ویرانی سوریه!»

بشار جعفری در ادامه گفت: «به اسرائیل بابت ائتلاف با این دو کشور در حمایت از تروریسم تبریک بگوییم!»

لازم به ذکر است که این طرح با موافقت ۱۰۸ رأی، مخالفت ۱۷ کشور و رأی ممتنع ۵۸ دولت به تصویب رسید. مصر از کشورهایی بود که به این طرح رأی ممتنعداد.

علیاء آل ثانی، نماینده دائمی قطر در سازمان ملل در مورد این طرح گفت: «این وظیفه اخلاقی و قانونی سازمان ملل بود که به جنگی که صدهاهزار کشته و میلیون‌ها آواره داشته، ورود کند.»

منبع:اعلام الحربی

نظر شما