شناسهٔ خبر: 22567740 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

رکوردهايي که بوفون در آخرين فصل بازيگري‌اش مي‌تواند بشکند

ستاره تيم فوتبال يوونتوس اگرچه از شکستن رکورد بيشترين حضور در جام جهاني باز ماند اما در آخرين فصل دوران بازيگري‌اش مي‌تواند رکوردهاي ديگري را به ثبت برساند.

صاحب‌خبر -

جان لوئيجي بوفون پيش از بازنشسته شدنش در پايان فصل جاري مي‌تواند دو رکورد ديگر را بشکند. ناکامي تيم ملي ايتاليا براي صعود به جام جهاني 2018، مانع از آن شد که نام بوفون به عنوان تنها بازيکني که 6 حضور متوالي در جام‌هاي جهاني را تجربه کرده است، به ثبت برسد اما تا پايان فصل جاري که در آن زمان قرار است سنگربان 39 ساله بانوي پير بازنشسته شود، فرصت‌هايي براي ثبت رکوردهاي ديگر توسط او وجود دارد.

بوفون در حال حاضر با 627 بازي در سري A، دومين رکورددار بازي در ليگ دسته اول فوتبال ايتاليا پس از پائولو مالديني با 647 بازي محسوب مي‌شود. اين يعني که سنگربان کهنه‌کار يوونتوس با حضور در 21 بازي از 26 بازي باقي‌مانده يوونتوس تا پايان اين فصل سري A، رکورد مالديني را هم خواهد شکست.

علاوه بر اين بوفون در حال حاضر مشترکاً در صدر جدول بازيکناني قرار دارد که بيشترين تعداد قهرماني را در سري A کسب کرده‌اند. بوفون بدون احتساب دو قهرماني يوونتوس در فصول 06-2005 و 05-2004 به همراه بانوي پير 8 بار قهرمان سري A شده است و از اين حيث با بزرگاني مانند ويرجينيو روستا، جوواني فراري و جوزپه فورينو برابر است اما اگر بيانکونري امسال براي هفتمين بار پياپي اسکودتو را ببرد، سنگربانش به بازيکني تبديل مي‌شود که بيشترين تعداد قهرماني را در ليگ دسته اول فوتبال ايتاليا کسب کرده است.

بوفون در حال حاضر رکورد بيشترين تعداد حضور در سري A به عنوان يک دروازه‌بان را دارد و طولاني‌‌ترين کلين شيت با 974 دقيقه و 10 بازي بدون بدون گل خورده. او همچنين بيش از تمام بازيکنان تاريخ يوونتوس براي اين تيم در زمين بازي حضور داشته است و رکورد بيشترين تعداد بازي اروپايي در تاريخ اين باشگاه را هم در اختيار دارد. اگرچه آلساندرو دل‌پيرو با 705 بازي رکورددار انجام بيشترين بازي براي يوونتوس است اما بوفون از نظر دقايق حضور در ميدان، جايگاهي بالاتر از هم‌تيمي سابقش دارد. تعداد بازي‌هاي بوفون 70 تا کمتر از دل‌پيرو است.

در رده ملي هم بوفون با 175 بازي رکورددار انجام بازي براي تيم ملي ايتالياست اما بازي دوشنبه هفته گذشته او برابر سوئد احتمالاً آخرين بازي‌اش خواهد بود. او در 77 تا از اين بازي‌ها دورازه‌اش را بسته نگه داشته است، بالاترين آمار مهار پنالتي (5 پنالتي) و بيشترين تعداد بازي به عنوان کاپيتان (79 بازي) را دارد که در مورد آخر با فابيو کاناوارو برابر است.

نظر شما