شناسهٔ خبر: 22567689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تعلل در تجهیز هنرستان ها باعث می شود به هدف مد نظر برای مهارت افزایی نرسیم

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به وجود 75 هنرستان فنی و حرفه ای در استان کمبود تجهیزات برای آموزش عملی دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای را از مشکلات جدی عنوان کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از استان قم، حمید رضا شیخ السلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن امام جواد «علیه اسلام» استانداری و با حضور استاندار، فرماندار، مسئولین شهرداری و شورای شهر قم برگزار شد گفت: با توجه به وجود 75 هنرستان فنی و حرفه ای در استان کمبود تجهیزات برای آموزش عملی دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای را از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: هر یک از این هنرستان ها حداقل پنجاه میلیون تومان برای تجهیزات نیاز دارند.

 شیخ الاسلام با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای تجهیز هنرستان ها هزینه شده است آن را ناکافی دانست و افزود: تعلل در تجهیز هنرستان ها باعث می شود به هدف مد نظر برای مهارت افزایی نرسیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش خواستار اختصاص اعتبار ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه و پرداخت کامل پنج درصد سهم آموزش و پرورش از هرینه ی صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری شد که استاندار از سازمان برنامه و بودجه و شهرداری خواست پیگیری لازم را در این باره انجام دهند.

 در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ای متشکل از آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزشی، آموزشگاهها و مدارس به تجاری، موضوع بند (ه ) تبصره نه قانون بودجه امسال را بررسی کنند.

 بر اساس قانون بودجه، آموزش و پرورش می تواند فضاهای مازاد آموزشی را به تجاری تغییر کاربری داده و از درآمد حاصل از اجاره  آن ها برای هزینه مدارس استفاده کند.

 تجهیز کتابخانه های مدارس ابتدایی و تامین کتابهای جدید برای آنها با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی، شهرداری و آموزش و پرورش  هم از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

در این جلسه از چهار دانش آموز مدال آور قمی در سی امین المپیاد علمی دانش آموزان کشور آقایان محمد حسن نظری دارنده مدال طلای رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، مهدی باقری و محمد حسین مسلمی دارنده مدال برنز رشته فیزیک و خانم گلنار گایینی دارنده مدال برنز رشته ادبی با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

نظر شما