شناسهٔ خبر: 22567181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

فرمانده سپاه عاشورا؛

بسیاری از شعارهای عدالت خواهانه در حد شعار باقی مانده است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: بسیاری از شعارهای عدالت خواهانه در حد شعار باقی مانده است، مسئولین اجرایی در سه قوه باید به وظیفه خود در این راستا آشنا باشند و عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سردار غلام عسگر کریمیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: هفته‌ی بسیج، هفته‌ی به هم پیوستن توده‌های عظیم مستضعف و هفته‌ی تشکیل لشکر مخلص خدا است.

 

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی دشمن به دنبال اجرای برجام 2 است که مهمترین بحث در این میان بحث مسدود کردن مسیرهای قدرت یابی ایران است  زیراکه قدرت و اقتدار ایران باعث ایجاد بازدارندگی است و این بازدارندگی و تراز اقتدار کشور به سطحی رسیده است که دشمنان انقلاب جرات نکنند به نظام جمهوری اسلامی نزدیک شوند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در یک برنامه‌ی میان مدت برنامه‌ریزی کرده‌‌اند تا این مسیرهای دست یابی به قدرت را محدود سازند، تصریح کرد: بحث تحریم‌‌ها و قانون کاتسا یکی از راه‌های انتخابی دشمنان در این خصوص است.

وی افزود: تقویت و تشدید محدودیت‌ها برای ایران به جهت منزوی کردن و یا حداقل منزوی نشان دادن جمهوری اسلامی  ایران در جهان است که در این راستا تبلیغات و عملیات روانی زیادی انجام شده است تا اذهان عمومی و جامعه‌ی جهانی کمترین عکس العمل را به اقدامات آمریکا داشته باشند.

سردار کریمیان گفت:: در برجام 2، یکی از توانمندی‌‌های ایران که باعث قدرت ایران شده توان موشکی است که در دست سپاه می باشد. لذا تلاش کرده‌‌اند تا در خود ایران سپاه را عامل تشنج و جنگ طلبی معرفی کنند و جمع آوری قدرت سپاه را به خواسته‌ی عمومی مبدل سازند و اگر اتفاقی افتاد همه سپاه را مقصر قلمداد نمایند.

وی عنوان کرد: این در حالیست که سپاه توان خود را برای حفظ از کیان نظام متمرکز ساخته است و این مجموعه نباید جدا از نظام تعریف شود و سپاه هیچ وقت خودسر تصمیم نگرفته و هر اقدامی داشته در راستای تدابیر رهبر و شورای عالی امنیت ملی بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت:  یکی دیگر از سناریوهای دشمن در برجام دو، مجبور کردن ایران به عدم حمایت از گروه‌های جهادی منطقه بود. اقدامات اخیر سعد حریری و عربستان در رابطه با لبنان نیز در همین راستاست و رژیم آل سعود طلایه‌‌دار این حرکت بوده‌‌اند.

وی متذکر شد: آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که ایران از پشتیبانی نهصت‌های حق‌جو و جهادگر و ضد امپریالیستی دست بردارد.فشار نظامی، سیاسی و اقتصادی توأمان بر ما تحمیل شده است. امروزه به ویژه با نابودی داعش دشمنان می‌خواهند جامعه را به دنبال یک سری برنامه های دیگر بفرستند و مشغول کنند.

کریمیان افزود: یک برنامه منظم و منسجم وجود دارد که ترامپ و ... مجریان آن هستند.جامعه‌ی صهیونیستی در آمریکا برنامه‌ریزان اصلی این اهداف بین المللی هستند که برقدرت ثروت و... آمریکا تسلط دارند.

وی خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب فرموده‌اند که "ما در وسط میدان جنگ هستیم ".استکبار جهانی و لیبرال سکولار،  در داخل کشور عمل می کنند وبه دنبال تکمیل عملیات نفوذ هستند که اگر ما کوتاهی کنیم و دشمنان بتوانند به همدیگر متصل شوند به هدف اصلی که از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و تفکر جهادی است دست خواهند یافت.

وی بیان داشت: سه مشکل اساسی  کشور سهل انگاری، محافظه‌کاری و مسامحه‌کاری است زیرا توان، پتانسیل و ظرفیت‌های مادی و انسانی و معنوی جمهورد اسلامی ایران بسیار گسترده‌تر از آن است که نتواند جمعیت ۸۰ میلیونی را در کمال آرامش پیش ببرد و زندگی سالم خداپسندانه آنان را مدیریت کند.ولی با این سه و مخصوصا محافظه کاری که آفت اصلی است عوامل نفوذی نمی‌گذارند این امر محقق شود.

این مقام نظامی با اعلام اینکه وحدت و انسجام راهکار اساسی این کار است،تصریح کرد:  اختلاف سم مهلک برای ایران و انقلاب اسلامی است، و به گفته رهبر انقلاب  امروز از هر گلویی ندای اختلاف بر آید آن فرد خائن است.

کریمیان تاکید کرد : دوری از محافظه، مسامحه و خدمات رسانی به مردم به مفهوم واقعی و استفاده  از ظرفیت های عظیم جوانان و سرمایه مادی کشور با مدیریت جهادی و انقلابی لازمه‌ی مقابله با دشمنان است.

وی گفت: داشتن روحیه‌ی بسیجی را برای خود و دیگران توصیه می‌کنم چرا که بسیجی یعنی تلاشگر ،خدمتگزار انقلاب و مردم با تمام توان و ظرفیت بدون داشتن توقع خاص و منت گذاری است که اگر این روحیه تقویت شود بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

وی یادآور شد: بحث توحید و عدالت از اهداف آرمانی  و اساسی انقلاب است که باید همگی تلاش کنیم محقق شود.بسیاری از شعارهای عدالت خواهانه در حد شعار باقی مانده است، مسئولین اجرایی در سه قوه باید به وظیفه خود در این راستا آشنا باشند و عمل کنند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه رهبری نقشه‌ی راه را ترسیم کرده‌اند و اشکال در عمل است نه اصول و آرمان‌های تعیین شده، اعلام کرد: نیاز به هوشیاری مردم عزیز داریم. خوب فهمیدن موضوعات مختلف و جریانات جاری و شناختن صحیح هدف در رسیدن به اهداف انقلاب بسیار مهم است و اراده‌ی انجام کار، تصمیم درست و مهم‌تر از همه عمل به هنگام جزو دیگر الزامات است.

وی با اشاره به حضور لشکر عاشورا در مناطق زلزله زده اظهار داشت: تا کنون30 کامیون از کمک‌های مردمی بسیج ارسال شده است و ۲۰ کامیون هم در تبریز و شهرستان‌ها آماده‌ی اعزام است؛ شهر ثلاث باباجانی در منطقه شیخ صالح اختصاصا توسط سپاه عاشورا پشتیبانی می‌شود و دو نانوایی و آشپزخانه سیار نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

نظر شما