شناسهٔ خبر: 22565024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

با هدف کاهش عوارض ناشی از بحران زلزله؛

تیم «محب» البرز به استان کرمانشاه اعزام شد

کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز از اعزام تیم محب استان البرز به مناطق زلزله زده با هدف کاهش عوارض منفی روانی ناشی از بحران ایجاد شده در استان کرمانشاه خبرداد.

صاحب‌خبر -

داریوش بیات نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: کشور ایران به سبب عوامل مختلف یکی از کانون‌های عمده بلایا و سوانح طبیعی محسوب می‌شود که مهم‌ترین و ماندگارترین عارضه آن مشکلات روانی  واجتماعی بازماندگان است.

وی افزود: متاسفانه در روزهای گذشته زلزله کرمانشاه باعث کشته شدن و مصدومیت تعداد زیادی از هموطنانمان شد که عوارض روحی و روانی این بحران طبیعی تاثیرات منفی زیادی بر زندگی بازماندگان دارد.

بیات نژاد ادامه داد: براین اساس تیم محب استان البرز روز جمعه گذشته و با هدف مداخلات روانشناختی  در مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه اعزام شد وبا تشکیل اجتماعات محلی و آغاز مداخلات روانشناختی تلاش دارد تا تاثیرات منفی و عوارض ناشی از بحران زلزله را در اهالی منطقه کاهش دهد.

 وی در توضیح بیشتر افزود: طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی واجتماعی در بلایای طبیعی با تاکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی از طرف دفتر مشاوره معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: در اجرای طرح محب تلاش می‌شود تا با سازمان‌دهی گروه‌های محله‌ای و آموزش مهارت‌های خاص به‌ویژه مهارت مدیریت و کنترل استرس، مردم را به‌گونه‌ای توانمند نمایند تا پروژه‌های مدیریت بحران با مشارکت و توسط اجتماعات محله قبل از وقوع حوادث غیرمترقبه تهیه و تدوین شود.

 وی هدف نهایی از اجرای طرح محب را افزایش مهارت‌های مدیریت بحران اجتماعات محلی و سطح دانش گروههای فوریتی دانست و گفت: استان البرز به عنوان یکی از استان های موفق در اجرای طرح محب با حضور درکنار همکاران استان کرمانشاه تلاش دارد تا با مداخلات به موقع و موثر از ابعاد مشکلات روانی اجتماعی زلزله اخیر بکاهد.

نظر شما