شناسهٔ خبر: 22564502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان:

میزان ذخیره خون در همدان به ۱۳ برابر نیاز روزانه رسیده است

R41405/P1357/S6,75/CT1

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: پس از زلزله کرمانشاه با حضور پرشور مردم برای اهدای خون میزان ذخایر خون استان به ۱۳ برابر نیاز روزانه رسیده است.

صاحب‌خبر -

افشین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظها ر داشت: در روزهای عادی میزان ذخایر خون ما باید پنج برابر نیاز  روزانه باشد اما با حضور پرشور مردم در طول روزهای گذشته میزان ذخایر ما به 13 برابر نیاز روزانه رسیده است.

وی تصریح کرد:  در مورد گروه خونی "O منفی" نیز ذخیره به 30 برابر نیاز روزانه رسیده که با این حساب از  مردم خواسته‌ایم برای اهدای خون مراجعه نکنند و خون اهدایی  خود را برای مواقع ضروری و احساس نیاز نگاه دارند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان با بیان اینکه در سه روز نخست پس از وقوع زلزله 5000 نفر برای امر اهدای خون به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند، ابراز کرد: در همان روز اول از مردم خواستیم تا برای اهدای خون عجله نکنند و خونشان را برای مواقع نیاز و فراخوان نگه دارند اما با این حال 570 نفر در طول سه روز نخست پس از زلزله موفق به اهدای خون شدند.

محمدی افزود: از مجموع متقاضیان اهدای خون 3000 نفر را به سمت تکمیل فرم و نوبت دهی هدایت کردیم به طوریکه اطلاعات شخصی و گروه خونی آنها را برای مواقع نیاز ثبت کردیم.

وی گفت: در روز نخست پس از وقوع زلزله 140 نفر  از دارندگان  گروه خونی "O منفی"، در روز دوم 85 نفر و در روز سوم نیز  40 نفر موفق به اهدای خون شدند که البته توصیه ما مبنی بر این بود که دارندگان گروه خونی "او منفی" برای اهدا عجله نکنند و خونشان برای مواقع نیاز بگذارند.

مدیرکل ساز مان انتقال خون استان با بیان اینکه در همان روز نخست پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، 30 واحد خون به این منطقه ارسال شد، افزود: متاسب با نیاز کرمانشاه و درخواستشان 90 واحد پلاسما، 30 واحد گلبول قرمز فشرده به گروه خونی منفی و 20 واحد کرایو برای زلزله زدگان ارسال شده است.

محمدی گفت: درحال حاضر ذخایر خونی بالاتر  از حد مورد نیاز است و از مردم می‌خواهیم که خون اهدایی خود را که به منزله سرمایه‌های ملی ما است برای مواقع نیاز و زمان فراخوان نگاه دارند چرا که در ذخیره سازی و نگهداری فرآورده‌های خونی با محدودیت زمانی مواجه‌ایم و نمی‌توانیم بیش از مدت زمان مشخصی این فراورده‌ها را نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما